Na het lezen van de verschillende DungeonSiege artikelen krijg ik bijna het idee dat het spel meer een ontwikkelplatform is geworden dan een spel. Overal wordt namelijk het systeem 'Skrit' genoemd waarbij spelers zelf hun eigen scripts kunnen maken en zo een erg groot deel kunnen recoden. Hoe gecompliceerd dat uiteindelijk zal zijn is voor mij nog onbekend, maar zoals ik het hier zie zal dat zeker niet simpel worden. The Siege Works had een interview met Scott Bilas over dit onderwerp:Q1- IIRC, DS does not have a "sky" and is designed to be played from a top-down perspective. My question is: would it be possible for us to implement a "sky box" or "sky dome" of sorts and allow the player to look up? A1- No sky box, that's right. That would require code support on the engine side, can't do it from Skrit. We have talked about this on and off, but it's never been needed. Our engine is being completely optimized for top-down perspective, which allows us to put 10 times more detail into the world than your average free-look game. But as a result we can't allow a very flat camera angle. You'd be able to see out over the world, and because we don't do any vis stuff, we'd be rendering every single node out to the rear clipping plane. This is very, very slow. It's a trade off.Zelf kijk ik liever naar de mooie plaatjes en ben ik ondertussen erg benieuwd geworden hoe de uiteindelijk versie van Dungeon Siege zal spelen.