“Ik sprak met George Broussard [gedurende de annulering van Duke Nukem Forever] en hij zei: ‘Randy, dit is de ergste dag van mijn leven’, maar je kon aan zijn stem horen dat er meer speelde. Het heeft hem twaalf jaar van zijn leven gekost. Denk eens in wat jij bereikt hebt in twaalf jaar, Gearbox heeft vijf spellen uitgebracht in dat tijdsbestek”, aldus Pitchford.
Volgens Pitchford heeft de voortslepende ontwikkeling van Duke Nukem Forever Broussard persoonlijk twintig tot dertig miljoen dollar gekost.”George Broussard is zeker niet arm, maar ik schat toch dat hij zo’n twintig tot dertig miljoen dollar van zijn eigen geld heeft verloren aan Duke Nukem Forever. Dan maakt het niet meer uit wie je bent, dat is een hele hoop geld.”
Onlangs werd bekend dat Gearbox Software de ontwikkeling van Duke Nukem Forever heeft overgenomen en dat het spel in de loop van 2011 in de winkels ligt voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
Reacties op: Duke Nukem Forever heeft bedenker miljoenen gekost
Knootewoot
Buuzne
lethalnl
hoe ze hierna aan werk komen is mij alleen een raadsel….aan DNF werken in die tijd zal wel een carriere killer zijn
wie wil je daarna nog aan nemen….
Xanadu
Sh4d0wz
Als ze Duke Nukem forever in 2001 hadden gereleashed was het echt een baan door brekende game geweest. Half-life heeft alleen in 1998 de standaard van games al hoger getilt.
Primate Ryan
Dicear
Ze hebben ook veel tijd besteed aan het script, dus wat er moet gebeuren als je speelt. De demo die we laatst gezien hebben is voor een groot deel het werk van de oude developer. Gearbox is het nu gewoon aan het verfijnen en tweaken voor een release op de consoles. De rechten op DNF kregen ze pas ergens dit jaar, dus voor een release in 2011 hoefde er dus niet veel meer aan gebeuren.
Demoremda
Knullix
Johnny_anoniem