Nieuws
PlayStation 5

DualSense Edge-controller onthuld voor PlayStation 5

Een officiële 'pro controller' voor de PlayStation 5

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft een 'pro controller' voor de PlayStation 5 onthuld, genaamd de DualSense Edge Wireless Controller.

Er gingen al langer geruchten dat Sony aan een eigen pro controller werkte voor de PS5, om het op te nemen tegen de Xbox Elite-controller. De DualSense Edge werd vanavond tijdens Gamescom Opening Night Live onthuld.

Op PlayStation Blog wordt dieper op de controller ingegaan. Spelers kunnen de controller aanpassen aan hun eigen speelstijl. Functies van knoppen kunnen naar wens worden ingesteld, alsmede de gevoeligheid van de analoge sticks en hun 'dode zones'. Daarbij kan men verschillende profielen met instellingen bewaren.

De bovenkant van de analoge sticks kan worden vervangen. Er zijn drie verschillende 'caps' voor de sticks. Er zijn ook twee sets aan knoppen voor de achterkant van de controller. De DualSense Edge-controller wordt met een gevlochten USB Type-C-kabel geleverd.

Wanneer de nieuwe controller precies uitkomt is niet bekend, maar Sony laat weten de komende maanden meer details te delen.

Dit artikel delen:

Lees meer

De Dark Arts staan centraal in nieuwe Hogwarts Legacy-trailer Mmo Dune Awakening voor het eerst getoond
12

Reacties op: DualSense Edge-controller onthuld voor PlayStation 5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 23 augustus 2022 20:42
    Onpopulaire mening: deze controller ziet er mooi uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 23 augustus 2022 21:06
    @coola Dat is geen onpopulaire mening. Want de Ps5 controller is sws een mooie controller. En als je een Elite model wil zal die er zo uit moeten komen te zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RuanMoleman

    • 24 augustus 2022 08:16
    @Snoop213 ikzelf vind dat glanzende zwart echt foeilelijk. Snap niet waarom ze het gewoon mat zwart hebben gelaten, zoals de basiscontroller.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 24 augustus 2022 08:43
    @RuanMoleman eens, hoe kan je in godsnaam glanzend materiaal kiezen voor iets wat bedoeld is om constant met je handen aan te zitten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rutger_15

    • 24 augustus 2022 09:49
    @coola

    Is dat opzettelijk, zo vaak over willen komen als een special snowflake, of heb je het zelf niet door?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 augustus 2022 10:28
    @rutger_15

    Ik doe helemaal niks en ik ben totaal geen speciale snowflake.

    Maar aangezien de meeste mensen de PS5 en zijn accessoires lelijk vinden en ik juist best wel mooi dacht ik zal dit keer maar men voor zijn en zeggen onpopulaire mening incoming

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rutger_15

    • 24 augustus 2022 11:01
    @coola

    Totaal geen? Okidoki..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 augustus 2022 11:10
    @rutger_15

    Inderdaad totaal geen. Ik ben echt zo ver verwijderd van een snowflake zijn als mens kan zijn.

    Dat mijn mening niet in lijn is met andere meningen en vaak ook tegendraads is betekent niet dat ik een snowflake ben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 23 augustus 2022 20:45
    Kunnen ze deze wel gewoon leveren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 augustus 2022 22:29
    @Mmo-veteran Hoe bedoel je? de Dual sense is toch gewoon normaal voorradig?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 23 augustus 2022 20:52
    Wat een droevige show dat een elite PlayStation controller het hoogtepunt is tot nu toe. Geeft wel aan dat de game industrie Geoff totaal niet serieus neemt. Wat een b materiaal weer allemaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 23 augustus 2022 22:59
    Goede zaak dat ook voor Playstation een elite controller komt en zo een bepaalde groep gamers deze keuze heeft.