Volgens Olivier Comte, vice-president van Namco Bandai Partners, volgt Ubisoft op dit moment een goede strategie met de door consumenten bekritiseerde DRM. "Is het de beste strategie? Dat zeker niet, maar dit werkt in ieder geval beter dan niets doen", zegt Comte. Ook merkt hij op dat DRM-systemen een grote kans lopen om snel gekraakt te worden. "Ik ben ervan overtuigd dat ieder DRM-systeem twee uur voordat het uitgebracht wordt al gekraakt is in Rusland."

Blizzard's DRM concept

Frank Pearce, mede-oprichter van Blizzard Entertainment, heeft een andere kijk op de implementatie van DRM-systemen. "Het DRM-concept van ons lijkt op die van Ubisoft in het opzicht dat spelers verbonden zijn met een online server, maar verschilt uiteindelijk enorm." Het verschil zit hem volgens Pearce in het feit dat Ubisoft gebruikers vraagt om altijd verbonden te zijn met de server zonder echte reden, terwijl Blizzard de consument probeert te lokken met Achievements, de mogelijkheid om met vrienden samen te spelen, en andere opties. Pearce geeft aan dat als Blizzard een goede dienst aanbiedt, consumenten er gebruik van zullen willen maken, in plaats van er tegenop zien.

Gisteren uitte analist Nicholas Lovell zich nog over de beveiliging in games van Ubisoft. "Ik twijfel er niet aan dat piraten op dit moment een betere ervaring hebben dan consumenten die de game aanschaffen", aldus Lovell. Hij ziet liever dat uitgevers hun games weggeven en vervolgens geld proberen te verdienen door extra content als download aan te bieden.