Nieuws

Update: PS Plus-versie Driveclub vanaf morgen beschikbaar

Het duurde even

Geschreven door Michel Musters op
De PlayStation Plus-editie van Driveclub is morgen voor Plus-leden met een PlayStation 4 beschikbaar. Het gaat vooralsnog om de offline modus, maar gedurende de dag krijgen steeds meer spelers toegang tot de online opties van de game.

Origineel bericht:
Driveclub, de racegame die op release vorig jaar oktober eigenlijk gratis beschikbaar had moeten zijn voor PlayStation Plus-leden, stond voor korte tijd als PS Plus-game in de Amerikaanse wekelijkse update. Inmiddels is de game weer verdwenen.

De game was niet te downloaden via PlayStation Plus, maar was wel kort zichtbaar in de PlayStation Store. Sony meldt op Facebook dat de PlayStation Plus-versie van de game bijna klaar is om te lanceren en dat er binnenkort nieuws komt. "Maar de Store-update was te vroeg. De servers zijn nog niet klaar, dus we hebben de game weer verwijderd."

Spelers met een PlayStation Plus-abonnement betalen om elke maand gratis games te mogen downloaden. Plus-leden werd beloofd op de release van Driveclub in 2014 een gratis versie van de game te ontvangen, maar deze is vooralsnog nooit verschenen. 

Bron: PlayStation Blog

Dit artikel delen:

Lees meer

'Backwards compatibility Xbox One goed nieuws voor gamewinkels' Guerrilla nooit getwijfeld aan vrouwelijk personage Horizon
29

Reacties op: Update: PS Plus-versie Driveclub vanaf morgen beschikbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • duivelrulezz

    • 24 juni 2015 09:49
    Zitten mensen hier nog echt op te wachten? mensen die het spel willen spelen hebben hem wss al lang gekocht. De meeste ps plus leden die het spel nog niet hebben gespeeld zullen wss even opstarten en dan weer verwijderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geert1

    • 24 juni 2015 11:07
    Dat lijkt mij ook. Dit is natuurlijk compleet mosterd na de maaltijd inmiddels. Ach, er zullen vast nog wel gamers zijn die het met plezier gaan spelen en misschien de volledige versie gaan halen. Het is gratis, dus veel te klagen is er niet. Maar veel meer dan een veredelde demo is dit ook niet eigenlijk. Iedereen die echt interesse had, kan het volledige spel al goedkoop of tweedehands binnen hebben.

    De PS Plus-titels zullen over enkele dagen wel aangekondigd worden, en begin juli verschijnen. DriveClub PS+ Edition zal dan officieel in de store komen lijkt me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 24 juni 2015 12:30
    PS Plus is niet gratis, dus de Driveclub PS Plus editie ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 24 juni 2015 14:14
    Miereneuker. Die 50 euro per jaar(37,50 als je het op het juiste moment koopt) dekt natuurlijk de prijs van alle ps+ games niet. Bovendien betaal je die wat de ps4 betreft om online te kunnen. De games die je er bij krijgt zijn een bonus en wordt door de meesten gewoon als gratis gezien.

    maar als je echt moeilijk wilt doen, het spel zou dan 50/(12*6)= 69 ct kosten of zelfs 37,50/(12*6) = 52 ct

    Dus doe niet zo moeilijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 24 juni 2015 14:37
    Maar PS Plus blijft een soort bibliotheek. Het is een uitleensysteem, de games zijn
    alleen van jou als je voor plus blijft betalen. Zo niet dan zijn ze ontoegankelijk. En ik meld het gewoon ff, die vijandige houding is nergens voor nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geert1

    • 24 juni 2015 14:53
    Je hebt natuurlijk gelijk dat PS Plus-games niet gratis zijn, maar ik denk dat het wel duidelijk is hoe ik het bedoelde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 24 juni 2015 16:56
    Vijandig? Ok, smiley :P vergeten(hebben ze hier wel smileys). Bij vijandig had ik je wel hufter o.i.d. genoemd :D

    Het is meer dat het een open deur is en het voegt zo weinig toe aan de discussie, ongeveer net zoveel als FIPO roepen.

    Voor mensen die ps+ hebben zijn de games gewoon een extraatje en tegen de tijd dat ze ooit stoppen met ps+ hebben ze de spellen die ze leuk vonden al uitgespeeld of liggen die wel voor een paar euro in de budgetbak en de rest interesseert ze toch niks.


    p.s. als ik boeken uit de bieb haal zie ik dat ook als gratis boeken, ook al heb ik lidmaatschap betaald

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Boomer

    • 24 juni 2015 10:19
    Zoveel beloofd door Sony en helaas (nog) niet waargemaakt. Game kan me ondertussen gestolen worden, PCARS houd mij nog wel even bezig :)
    Waar blijft trouwens de beloofde mogelijkheid om je controller voor de pc te gebruiken???
    Nu moet je (ironie) klooien met Xbox drivers om het aan de praat te krijgen.
    Helaas staat de PS4 steeds vaker voor langere tijd uit en de pc weer steeds vaker aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 24 juni 2015 10:26
    Wat is er allemaal beloofd door sony dan behalve Driveclub en windows ondersteuning door de gamepad? Is geen kritiek hoor. Ben oprecht nieuwsgierig omdat je zegt dat er "zoveel" beloofd is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Boomer

    • 24 juni 2015 16:06
    Paar voorbeeldjes.
    Uiteraard voor iedereen wel/niet belangrijk.
    Game PS+ Drive Club
    Share play, teruggebracht naar beperkt aantal titels
    3D Blue-rays afspelen
    Standaard controller support op pc
    (The Last Guardian, reden om een PS3 aan te schaffen , uiteindelijk natuurlijk genoeg mooie games mogen spelen op de ps3)

    Uiteindelijk is dit voor mij natuurlijk geen reden geweest om de PS4 wel/niet aan te schaffen, dat is nl het feit dat ik van gamen houd en hiervoor (bijna) elk platform wel aanschaf.
    Vindt het alleen jammer dat bepaalde features niet of pas later worden toegevoegd terwijl ze wel van te voren onderdeel vanhet totaal pakket bij aanschaf horen uit te maken.

    LoL, update - Driveclub komt eraan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 24 juni 2015 17:12
    3D Blu-rays werkt al een aantal maanden op de PS4, dus belofte nagekomen.

    Ik wacht nog steeds op mijn belofte van Sony, en dat is dat alle originele Sony Bluetooth headsets werken. Heb nog een laatste versie van de PS3 en is met geen mogelijkheid te koppelen, terwijl sommige Jabras gewoon werken.

    Tevens vind ik het geluid van de voice chat ook tergend slecht vergeleken met Teamspeak op pc, of de Xbone. Dit was ook een belofte van Sony omdat de PS3 versie ook al zo crap was. Dit is mijn main reason waarom ik liever geen PS plus aanschaf, het kost mij geld en doet mij nog eens pijn aan de oren ook :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 juni 2015 18:08
    Shareplay ik heb tot nu al mijn titels kunnen shareplayen ben geen restrictie tegen gekomen

    Oh ja en voicechat klinkt kristal helder bij mijn ps4

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 25 juni 2015 08:29
    "Oh ja en voicechat klinkt kristal helder bij mijn ps4"

    Lol, nu weet ik zeker dat je aan het trollen bent. De PS4 valt in het niets vergeleken met Teamspeak of de Xbone, en dat zeg ik terwijl mijn Xbone meer stof loopt te happen dan mijn PS4.

    Sony had ook zo slim moeten zijn om bijvoorbeeld een deal met Skype af te sluiten, in plaats van die knaken voice chat van ze te gebruiken.

    Via Teamspeak hoor je iemand zijn echte stem tenminste 1 op 1, terwijl je bij de PS4 soms niet eens in de gaten hebt dat het je beste maat is omdat het zo geweldig kristal helder is pff.

    Check maar eens op google en zoek dit maar eens op: Xbox1 destroys PS4 in voice chat quality, dan kom je erachter dat je gewoon keihard aan het trollen bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • battlefield_4

    • 24 juni 2015 12:12
    Dan zal ik maar eens een andere tutorial volgens want ik had me ds4 binnen 5 min aangesloten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 24 juni 2015 10:41
    oh, was die nog steeds niet gereleased? LOL…. Zal wel niet veel soeps zijn dan, vond zelf de trailers indertijd al erg saai..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • arthurvv

    • 24 juni 2015 16:38
    De game wel, de uitgeklede PS Plus-versie nog niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • dooder39

    • 24 juni 2015 11:08
    Blijkbaar ben ik de enige die er op staat te wachten. Oh well….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 24 juni 2015 17:14
    Ik lees dus net dat als de ps plus editie van de game je bevalt dat je dan kunt upgraden naar de volledige versie voor "slechts" 49.99 euro. Trap daar niet in, Je kan het volledige spel sowiezo bij de bart smit kopen voor 20 euro. Wellicht bij andere winkels nog wel goedkoper. Ik vind overigens de psn store sowiezo verschrikelijk duur behalve als er aanbiedingen zijn. Ik koop sowiezo mijn games nog steeds het liefst fysiek. Dan kan ik ze namelijk nog inruilen als ik er klaar mee ben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 24 juni 2015 17:50
    PS+ subscribers kunnen de volledige game + gratis DLC voor €24.99 binnenhalen via de PlayStation Store, mensen zonder PS+ kunnen de game + gratis DLC voor €39.99 kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 24 juni 2015 18:36
    Dan nog is ie bij de bart smit goedkoper, en kan je t spel nog doorverkopen als je er klaar mee bent