Driveclub-spelers krijgen mogelijk compensatie vanwege servers | Gamer.nl

Driveclub-spelers krijgen mogelijk compensatie vanwege servers | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Een Twitteraar vroeg aan ontwikkelaar Paul Rustchynsky: "Krijgen vroege spelers compensatie zoals dlc ofzo?" Rustchynsky antwoordde daarop: "We overwegen momenteel al onze opties".

Driveclub had een turbulente lancering: veel mensen konden het spel niet online spelen toen het uitkwam door overbelast servers. Bovendien zouden PlayStation Plus-leden een beperkte gratis versie krijgen, maar dat is nog steeds niet gebeurd.

In een andere tweet legt Rustchynsky uit dat de serverproblemen onverwacht waren: "We hebben een bètatest gedaan, toen kwamen geen van deze problemen aan het licht. We vertrouwden erop dat alles klaar was. Deze problemen waren onverwacht."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou