Night in the Woods wordt door vijf ontwikkelaars gemaakt en moet ergens in 2015 uitkomen. De adventuregame richt zich vooral op het verhaal, de personages en de omgevingen. De game speelt zich af in Possum Springs, waar Mae the cat terugkeert nadat ze uit haar opleiding geschopt wordt. Terwijl ze weg was, is het leven in haar dorp echter doorgegaan. De game draait om dingen kunnen loslaten en juist aan dingen vastklampen. Het spel moet ook naar pc, Mac en Linux komen.
Cleaversoft komt in 2015 met de endless runner EarthNight. Het spel moet op PS4 en kort daarna ook op Vita lanceren. De game wordt speelbaar op E3. Uniek aan het spel is dat het handgeverfde graphics heeft. In de wereld van EarthNight nemen draken de aarde over en roeien ze de mensheid uit. Helden Stanley en Sydney duiken richting de oppervlakte van de aarde, terwijl ze onderweg draken doden.
One Way Trip tenslotte draait om een gebrek aan water, waardoor mensen nog maar zes uur hebben om te leven. De rpg plaatst twee broers in een lastige situatie: iedereen waar ze om geven gaat binnenkort sterven. Aangezien mensen uitdrogen begint iedereen te hallucineren, wat voor een unieke sfeer in de game zorgt. De game moet volgend jaar op PS4 en Vita verschijnen.
Reacties op: Drie nieuwe indiegames voor PS4 aangekondigd
ShadowX
Heiny Reimes
- Uber artistiek: Alles moet innovatief/ artistiek zijn en indies lijken elkaar op dat gebied meer te beconcurreren (indies kijken enorm veel aar elkaars werk). Dit terwijl er eigenlijk niet echt concurrentie is, gezien ze bijna allemaal een ander type spel maken.
- Juist enkel kopiëren… Oude spellen enkel in HD of een zoveelste Flappy Bird kloon.
Bijzonder wel als je ziet wat er echt verkocht wordt, het allemaal 'relatief' weinig innovaties/ artistieks heeft. Dat mensen innovatie willen is ook vaak een mythe. Zie hoe dat Mario Sunshine, Mario Galaxy 1 en Mario Galaxy 2 gezamenlijk minder titels hebben verkocht dan New Super Mario Bros op de Wii.
Het zijn meer de fijnproevers die hier meer naar snakken(en begrijpelijk), maar innovatie maakt niet altijd alles beter(zeker neit voor het grote publiek). Hoeveel van ons hebben gisteren wel niet naar een meer dan een eeuw oude spelletje gekeken, genaamd voetbal? Mensen durven wel eens te klagen over FIFA, maar dat is vele malen innovatiever ieder jaar, dan waarop het gebaseerd is.
Van mij mogen Indies veel meer naar de AAA titels kijken en uitzoeken hoe ze dezelfde type games kunnen maken maar dan door slimmer(innovatiever) te werken het met minder moeite kunnen doen. Kortom meer naar de kern en daarmee spelen. Zo kun je makkelijk naar Angry Birds kijken en er een versimpelde versie van Burnout Crash in zien. Of waar de Flock stiekem veel overeenkomsten heeft met Splinter Cell Mercs vs. Spies(ik weet bij deze laatste dat het toeval is, maar alsnog kunnen vele devs ervan leren).
SuperDre
Mrhotshot85
Wat een bar slechte games weer, snap echt niet waarom dit uberhaupt op de markt terecht komt, voor welk platform dan ook.
Als dit korte filmpjes waren op youtube zou ik ze heel snel weg klikken i.p.v. ook maar een seconde te denken; Hey daar wil ik een game van!
1 woord: Dramatisch.
Tektwo
Lorenzo127
Helios
EarthNight heeft ook een mooie stijl, maar is qua drukke chaotische gameplay op het eerste gezicht niet echt voor mij weggelegd.
One Way Trip is qua stijl niet bepaald behaagziek (maar dat is duidelijk een bewuste keuze) en ook nog extreem onduidelijk in wat het brengt, behalve iets bizars, maar het zou best nog wel eens iets Killer 7-achtigs kunnen worden.