De developer van de populaire online game 'Everquest' had het maar even moeilijk toen het nieuwe Mythic Entertainment online ging met 'Dark Age Of Camelot'; een spel dat binnen zeer korte tijd enorme hoeveelheden spelers aantrok en de populariteit van Everquest voor geruime tijd in gevaar bracht.

Deze bedreiging is nu alweer een tijd voorbij en het spelersaantal van DOAC is redelijk gestabliseerd. Om deze weer een nieuwe impuls te geven komt Mythic binnenkort uit met een uitbreiding getiteld 'Shrouded Isles'. Zoals je waarschijnlijk al zal vermoeden speelt deze uitbreiding zich af op 3 nieuwe eilanden.

De 'Shrouded Isles' uitbreiding heeft naast nieuwe rassen en klasses ook een grafische oppepper gehad, waarover in een interview dat HomeLAN had met Matt Firor van Mythic meer te lezen is.HomeLAN - Are you pleased with the amount of graphical improvements that Shrouded Isles will contain? Matt Firor - Absolutely. We've just designed a new brush system that will allow us to make areas where players have to "wade" through tall grass, which is something that we didn't even know we could do when we started developing SI. This is, of course, in addition to the reflective surfaces, spectacular water, animation blending, mipmapping, better colors, more intense varied terrain, waterfalls, greatly improved frame rate, and everything else that comes with the new engine. Het hele interview is te lezen op HomeLAN. Voor plaatjes en meer info surf je echter beter naar de officiele Shrouded Isles site.