Nieuws

Drie nieuwe Destiny 2-uitbreidingen onthuld

Bungie werkt ook aan een nieuwe IP

Geschreven door Michel Musters op
Bungie heeft tijdens een livestream gisteravond drie nieuwe uitbreidingen op Destiny 2 onthuld.

De meeste aandacht ging naar Beyond Light, dat op 22 september uitkomt. De uitbreiding geeft het startschot voor een nieuw tijdperk voor de game, aangezien het verhaal rondom de Stranger ten einde is gekomen. De uitbreiding draait om Europa, de geboorteplek van de Exo en de piramideschepen. De nieuwe vijand is Aramis, die een geheimzinnige kracht gebruikt en de scepter zwaait op de bevroren maan van Europa.

Bungie onthulde ook de uitbreidingen die daarna volgen. The Witch Queen moet ergens in 2021 uitkomen en Lightfall in 2022. Hier zijn alleen nog maar logo's van getoond. Bungie laat weten dat het Destiny 2 wil blijven uitbreiden, en dat het voor nu niet van plan is om aan een Destiny 3 te werken.

De Season of Arrivals is vanaf nu begonnen in Destiny 2. Dit brengt nieuwe objectives, artifact, een suite met mods en exotic wapens met zich mee.

Zoals de ontwikkelaar eerder al aankondigde, komt Destiny 2 ook naar PlayStation 5 en Xbox Series X. Bungie liet gisteren weten dat het spel in 4K en 60 frames per seconde op de next-gen consoles draait. Daarbij komt er meteen cross-play tussen de huidige generatie en de volgende generatie consoles. Alle nieuwe Destiny 2-info is terug te vinden op de website van Bungie.

Tot slot werkt Bungie ook aan een compleet nieuwe game, zo blijkt uit diverse vacatures. Dit moet een ander type spel dan de Destiny-reeks worden. In de vacature voor de Incubation Art Director valt bijvoorbeeld te lezen dat het een "ietwat komische" game wordt met "luchtige en wispelturige personages". De vacature voor de Incubation Investment Designer meldt dat loot wel weer een belangrijk onderdeel wordt: "Je bent gewend om te leven in een gigantische database van honderden snuisterijen, wapens en bescherming. Ook weet je hoe je je een systeem bouwt waarmee je deze items op een slimme manier over een kerker van een necromancer versprijdt." Over deze nieuwe game is verder nog niets bekend, maar Bungie gaf eerder al aan uiteindelijk aan meerdere IP's tegelijk willen werken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Electronic Arts werkt mogelijk aan UFC 4 Gerucht: Far Cry 6 speelt zich weer af op een 'exotische locatie'
9

Reacties op: Drie nieuwe Destiny 2-uitbreidingen onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    JointCh1L

    • 10 juni 2020 09:07
    Ga dit maar weer eens oppakken als de Series X uit is.
    Laatste die ik gespeeld had waren Expansion 1 en 2.

    Ziet er wel heel tof uit weer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 10 juni 2020 09:37
    Heb de eerste paar levels van Destiny 2 gespeeld toen het f2p werd maar het kon me maar niet pakken. De schietactie voelt heel solide aan maar wordt tegelijkertijd ook heel snel repetitief en is weinig diepgaand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 10 juni 2020 11:24
    @TheChief dit had ik dus precies het zelfde. Heel weinig content en alles is het zelfde en het verhaal is totaal niet te volgen laat staan de meest domme manier om aan de campaign te beginnen ergens een npc neerzetten in de hub area en 0 aanwijzigen hoe en wat geven. Ik had een goddamn youtube filmpje nodig om uberhaupt de npc te vinden en om te zien of er wel een campaign in de game zat.

    Daar naast de strike missions is letterlijk met je motortje voorbij alles racen naar de baas toe dat werd herl snel saai.

    Het schieten werkt wel erg goed dat is zeker een plus punt maar voor een speler die dit gaat proberen 1 grote verwarrende ervaring heb ik de game ervaren. Geen touw aan vast te knopen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 10 juni 2020 15:52
    @Shinjite
    Het is een rommel geworden met die npc waar je heen moet voor de main Quest Line. :( Ik was mijn onafgemaakt Quest Line kwijt op een van mijn Guardians. Het is ook niet duidelijk waar je heen moet enzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 10 juni 2020 15:15
    @TheChief Dit is dus wat ik bedoelde toen ik bij een ander artikel zei dat de glans er voor mij wel vanaf is. Ik kreeg toen de reactie terug "ja maar Destiny speelt perfect". En dat klopt. Maar super smooth constant hetzelfde doen is nog steeds constant hetzelfde doen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 10 juni 2020 23:11
    @darkmanwls Wat mij ook heel erg verwarde is hoe de spelwereld is opgebouwd. De ingame map is een mess van rare iconen en onduidelijke pointers.

    Ik was echt minuten bezig om uit te vogelen hoe je uberhaupt een missie moest starten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JustRaine

    • 10 juni 2020 17:22
    Zijn expansions van Destiny nog steeds reteduur?

    Ik heb destijds Destiny 1 met heel veel plezier gespeeld 2 maanden lang, elke strike of missie x aantal keren doen met vrienden voor die exotic die je zo graag wilde. Maar na een tijdje werd het mij te repetitief en heb ik de game neergeled. Toen kwam er uiteindelijk een Expansion/DLC uit, maar dat was 40,- dat vond ik teveel, en je kreeg er naar mijn mening niet heel veel voor, dus toen de game maar neergelegd en nooit meer aangeraakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Quorumz

    • 11 juni 2020 08:27
    @JustRaine ze zijn absurd duur. je wordt helemaal uitgemolken terwijl het verhaal relatief kort is. daarna is het 1 grote verwarring van wat je moet doen (ik kom maar niet aan een hogere light level en er wordt gewoon niets uitgelegd)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 11 juni 2020 11:03
    @Quorumz Dit is dus waarom ik definitief gestopt ben, om de zoveel maanden WEER een expansion voor een prijs waar ik ook een hele nieuwe game voor kan kopen.