Nieuws
PlayStation 4

Drake meest populaire artiest bij PlayStation-gamers op Spotify

Lean On van Major Lazer meest populaire nummer

Geschreven door Michel Musters op

Het is een jaar geleden dat muziekstreamingdienst Spotify op PlayStation-platforms beschikbaar kwam. Daarom heeft de dienst wat gegevens bekendgemaakt. Zo is Drake wereldwijd de meest populaire artiest bij PlayStation-gamers.

Andere populaire artiesten zijn Eminem, Justin Bieber, The Weeknd en Fetty Wap. Het meest populaire nummer is daarnaast Lean On van Major Lazer.


Spotify maakte ook bekend welke game soundtracks populair waren via Spotify op PlayStation 4, PlayStation 3 en andere Sony-apparaten. De soundtrack van Grand Theft Auto 5 kwam als eerste uit de bus, waarna The Last of Us, Rocket League, The Witcher 3: Wild Hunt en Minecraft volgde. 

Spotify laat tenslotte weten dan er in het eerste jaar op PlayStation-platformen vijf miljard nummers zijn gestreamd via de service. Zaterdag is de meest populaire dag om Spotify aan te zetten. 

Bron: Spotify

Dit artikel delen:

Lees meer

DayZ-maker lanceert exclusieve HTC Vive-game Nieuws van de week: Verzendingen Oculus Rift pre-orders vertraagd
49

Reacties op: Drake meest populaire artiest bij PlayStation-gamers op Spotify

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • GoRightAhead

    • 16 april 2016 12:48
    Dit is toch gênant

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • btbam

    • 16 april 2016 13:55
    Ik heb Spotify nooit echt gebruikt op mijn ps4. Ondanks het mooie design gebruik ik nog steeds liever de telefoon/desktop versie. Verder is de Rocket League soundtrack echt dikke poep naar mijn mening en moet ik elke keer overgeven als ik de game opstart.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 16 april 2016 14:08
    @btbam Haha, ja, Between the Buried and Me is idd een stuk beter!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 16 april 2016 14:17
    @btbam Wow very mature of you

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 16 april 2016 14:16
    Erg tevreden met deze app op m'n ps4. Werkt snel, eenvoudig en integratie icm gamen is perfect. Ingame muziek gaat automatisch uit en druk je ff 2x op home button switch je zo tussen gamen en Spotify. Of lang indrukken en je regelt zo de volume van de muziek.
    Prima app en leuk voor de Sony boyz!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Red Dead Demon

    • 16 april 2016 16:04
    Mensen met muzieksmaak hebben duidelijk geen Spotify op de ps4 hehehe…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 16 april 2016 17:42
    @Red Dead Demon ach over slechte smaak valt ook niet te twisten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 16 april 2016 17:48
    chille artiesten en de beste muziek van deze tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 16 april 2016 21:16
    @RIO21 Moest van deze opmerking spontaan kotsen ;) JK. Ieder zijn eigen smaak. Chill zijn ze wel maar om te spreken van de beste muziek van deze tijd, nononono.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 16 april 2016 22:38
    @armilo-theus

    volgens mij zeg je letterlijk ieder zn eigen smaak en dit is voor mij de beste muziek en voor de meerderheid, steeds vaker word rap met house pop en edm samengevoegd en artiesten als eminem drake chris brown en jammer genoeg bieber verkopen meer dan die rock bandjes en die schijt metal muziek.

    check billboard maar en kijk wie de best verkopende artiest van dit moment is. vorige maand was t kanye

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 16 april 2016 22:55
    @RIO21,

    "Gayfish, motherfucker gayfish!". Pracht nummer idd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 17 april 2016 02:14
    @Grohe

    naja kanye is dan idd wel echt rotzooi en dat gayfish was episch vroeger.
    mijn punt is meer om te laten zien dat het genre hoog zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 17 april 2016 01:24
    @RIO21
    Helaas dat inderdaad elektronische rommel het beter doet, dan muziek waar nog enig talent voor nodig is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 17 april 2016 02:15
    @Vogeltje

    ieder zn eigen maar idd ik vind het ook wel goed geweest met al dat mixen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 17 april 2016 11:54
    @Vogeltje Het is dat 'elektronische rommel' zoals jij dat beschrijft mijn favoriete genre betreft, anders had ik waarschijnlijk niet gereageerd. Wat mijn tenen doen krommen is dat jij het als een feit bestempelt.

    Als je jezelf nou eens zou verdiepen in hoe elektronische muziek gemaakt wordt, door het bijvoorbeeld zelf eens te proberen. Dan zou je inzien dat voor elke vorm van kunst talent nodig is.

    Het creatieve gedeelte van het brein speelt een enorme rol in het succesvol zijn hierin. Hoe creatiever, hoe groter de impact is binnen een genre ansich.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • btbam

    • 17 april 2016 14:20
    @Vogeltje lekker kortzichtig vreemde vogel. Elektronische muziek is niet alleen maar EDM he. Verdiep je er eens in, zou ik zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 17 april 2016 15:44
    @btbam Inderdaad. Een elektronische gitaar-solo is -hoewel het onder het genre rock valt- ook elektronische muziek. Een elektronische gitaar is een goed voorbeeld omdat het een genre-geaccepteerd instrument betreft.

    Kijk, een stage piano is een keuze, daar kun je nog je vraagtekens bij hebben of dat boven een vleugel gaat. Natuurlijk niet, is het antwoord, maar het is wel praktischer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 19 april 2016 20:10
    @btbam
    Dat heb ik dan ook niet gezegd, maar je hebt zeker een punt in de zin dat ik het wat specifieker had moeten benamen met wat ik versta onder elektronische rommel.

    Met dat is het dus vooral gericht op een aantal van de genoemde "artiesten" in dit artikel, en door de heer/mevrouw RIO21 waar dit een reactie op was, die hun stem zo hevig pitchen dat het ver van de werkelijk is. Ben dan erg benieuwd hoe het echt live klinkt, uit de mond.

    De link die je hieronder had geplaatst is zeker interessant. Er worden veel verschillende apparaten gebruikt, maar het geluid wat er mee gecreëerd wordt vind ik daarvoor eigenlijk helemaal niet zo indrukwekkend. Zeker wel dat de apparatuur in zoverre gebruikt wordt, maar het resultaat dan weer niet. Kan aan mij liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • btbam

    • 20 april 2016 01:04
    @Vogeltje Bedankt voor je antwoord, duidelijk! Ik heb ook helemaal niks met dat autotune. Je hoort het zelfs in rock/metal muziek. En nee, die muziek vind zeker niet interessant. Het was meer om te laten zien hoe veel werk er in gestoken kan worden vergeleken met de inderdaad wat 'simpele' elektronische muziek. Misschien dat je rustige ambient wat beter kan waarderen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • btbam

    • 17 april 2016 17:18
    @Vogeltje @Vogeltje Check dit eens. Je hoeft de muziek niet goed te vinden, maar een beetje simpel op knopjes drukken is het niet altijd /watch?v=tbLt0S0W5jE