Nieuws
dragon ball z kakarot

Dragon Ball Z: Kakarot komt op 13 januari uit op PS5 en Xbox Series

Gratis upgrade voor PS4- en Xbox One-spelers

Geschreven door Michel Musters op
De eerder aangekondigde PlayStation 5- en Xbox Series X en S-versies van Dragon Ball Z: Kakarot verschijnen op 13 januari 2023.

Dat hebben uitgever Bandai Namco en ontwikkelaar CyberConnect 2 onthuld. De current gen-versies hebben een 4k-resolutie en 60 frames per seconde. Ook zijn de laadtijden ingekort. PS4- en Xbox One-eigenaren kunnen een gratis upgrade downloaden.

Dragon Ball Z: Kakarot verscheen in 2020 op PlayStation 4, Xbox One en Steam en kwam daarna ook op Nintendo Switch uit. Het betreft een een actie-rpg waarin de Dragon Ball Z-wereld kan worden ontdekt vol met sidequests, npc's om tegen te praten en skills om te leren. Het spel bevat voornamelijk content uit de Dragonball Z-serie, maar er zijn ook nieuwe achtergrondverhalen te vinden in Dragon Ball Z: Kakarot.

Gamer.nl gaf een 5 aan de game: "Dragon Ball Z: Kakarot voelt als een Frankenstein-game. De ontwikkelaar heeft de gevechten uit eerdere games bovenop wat ruwe rpg-systemen geplakt, zonder na te denken over hoe goed alles bij elkaar past. Je liefde voor Dragon Ball moet wel héél onvoorwaardelijk zijn om je hier een weg door te slaan."

Dit artikel delen:

Lees meer

Braziliaanse waakhond keurt Activision-overname door Microsoft goed Eerste screenshots en info van nieuwe Need for Speed uitgelekt
9

Reacties op: Dragon Ball Z: Kakarot komt op 13 januari uit op PS5 en Xbox Series

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 6 oktober 2022 09:19
    Een perfecte reden om de beste dragon ball z rpg sinds Dragon Ball Z: Legend of the Super Saiyan - en de allround beste dragon Ball game sinds raging blast 2 weer eens te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 oktober 2022 09:37
    @coola Hoeveel krijg jij betaald als werknemer van t Bandai namco marketing team? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 6 oktober 2022 11:55
    @coola

    Dragon Ball Z Kakarot voelt als een Frankenstein game. De ontwikkelaar heeft de gevechten uit eerdere games bovenop wat ruwe rpg systemen geplakt, zonder na te denken over hoe goed alles bij elkaar past. Je liefde voor Dragon Ball moet wel heel onvoorwaardelijk zijn om je hier een weg door te slaan.

    VS

    Een perfecte reden om de beste dragon ball z rpg sinds Dragon Ball Z: Legend of the Super Saiyan en de allround beste dragon Ball game sinds raging blast 2 weer eens te spelen.

    Leg eens uit wat dit zo goed maakt dan. Deze game laat ik nu steeds schieten maar misschien mis ik iets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    alex201

    • 6 oktober 2022 16:03
    @Jumpman het is voornamelijk fan service. Ik ben zelf groot fan van dbz en vond het een vermakelijke game. De bosses vond ik wel vet, maar ben het wel eens dat het qua rpg niet de beste game is. Het constant skippen van levels bijvoorbeeld. Ook de open werelden waren niet super interessant, maar wel vet om met al die personages door de locaties te vliegen. Wel had het van mij wat meer over dragon ball kunnen gaan en goku (voor een game met zijn naam) meer de focus kunnen geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 6 oktober 2022 17:05
    @alex201 oke dus rpg element is ondermaats, maar het vechten zelf, dat is dan wel goed uitgewerkt? Ik zit te twijfelen tussen deze game en DB fightersZ en xenoverse 2. Nu vindt ik open wereld niet vervelend mAar nadruk zal we op vechten moeten liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    alex201

    • 6 oktober 2022 17:12
    @Jumpman is al een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb, maar volgens mij kon je met het vechten met button mashen een eind komen. Als je groot fan bent en je wil het hele dragon ball z verhaal doorlopen is het best een vette game. Als je het ergens voor een leuk prijsje kunt halen is het zeker een aanrader. Vind persoonlijk fighter z meer competitive waar je echt uren moet oefenen op combo’s om een beetje goed te worden. Vond die wel heel vet, maar heb gewoon niet genoeg tijd om dat elke dag te onderhouden. Xenoverse 2 voelt meer als een mmo. Xenoverse en fighter z hebben beide een beter gevecht systeem dan kakarot imo. Maar kakarot is nog steeds wel fun met een toffe artstyle en het dragon ball z verhaal. Dus het is maar wat je het meest aanspreekt :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 6 oktober 2022 22:19
    @alex201 ja juist vanwege het hele verhaal doorlopen uit de DbZ reeks lijkt kakarot me tof en de game is zowat constant in de aanbieding . ik hoopte een beetje op die ps5 versie dus denk dat ik toch daar voor ga. persoonlijk ben ik wel meer een streetfighter speler dus die combo’s leren spreekt ook erg aan. Denk dat ik nu toch voor kakarot ga en later Street fighter 6 haal. Thanks :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 7 oktober 2022 09:41
    @Jumpman
    Ik heb Kakarot niet veel gespeeld maar Xenoverse 2 wel. Die vond ik wel heel erg vet met daarin je eigen personage maken en die helemaal zelf te ontwikkelen welke speciale aanvallen hij kan. Je speelt daarin ook steeds meer characters vrij waarmee je tegen elkaar kan vechten. Die characters kan je weer gebruiken in Paralell quests als je geen zin hebt om je eigen character te gebruiken. Als je overigens PS Plus Extra hebt kan je gratis Xenoverse 2 nu spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • turkieturkiei

    • 7 oktober 2022 03:49
    Supersaai spel, valt steeds in herhaling, weinig te orienteren. Krijgt als cijfer een 5 van mij puur voor de graphics.