Dragon Age 2 voor consoles krijgt aangepast vechtsysteem | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Dragon Age 2 voor de Xbox 360 en PlayStation 3 zal een nieuw vechtsysteem introduceren dat op maat gemaakt is voor de besturing van de consoles, zo blijkt uit informatie in de meest recente editie van het Amerikaanse tijdschrift Game Informer. Ontwikkelaar Bioware liet weten meer brood te zien in het specifiek voor de consoles ontwikkelen van een vechtsysteem dan het zo goed mogelijk nabootsen van de PC-ervaring.

De conversaties in het spel zijn ook aan verandering onderhevig geweest, zowel bij de console- als de PC-versies. In plaats van gespreksopties die als regels onder elkaar voorgelegd worden, kunnen spelers in Dragon Age 2 met behulp van een 'rad' de verschillende reacties selecteren, zoals bij Ma Effect.

Direct vervolg

Bij het vervolg op de RPG Dragon Age: Origins kunnen spelers hun savegame van het eerste deel overzetten. Het verhaal van Dragon Age 2 begint namelijk op het punt waar het eerste deel eindigde.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou