Nieuws
Grand Theft Auto 5

Dr. Dre werkt aan nieuwe muziek voor een Grand Theft Auto-game

Is het voor GTA The Trilogy, GTA 5 of GTA 6?

Geschreven door Michel Musters op
Dr. Dre zou werken aan nieuwe muziek voor een Grand Theft Auto-game, zo meldt rapper Snoop Dogg.

Dat vertelt hij aan de Rolling Stone Music Now-podcast. Snoop meldt dat het gaat om muziek "dat verbonden is aan de GTA-game die uitkomt", en dat hij zelf ook op een aantal tracks te horen is. "Ik weet dat hij in de studio is en hij geweldige muziek maakt. Een gedeelte van die muziek wordt via de GTA-game uitgebracht."

Snoop meldt echter niet om welke game het gaat. In november komt bijvoorbeeld Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition uit, met daarin remasters van GTA 3, Vice City en San Andreas. Volgend jaar komt Grand Theft Auto 5 naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Het is mogelijk dat de muziek voor één van die games bestemd is - mogelijk vallen wat nummers uit de oorspronkelijke versies van de games af vanwege problemen met licenties.

Het is daarnaast zeer waarschijnlijk dat Rockstar ook aan Grand Theft Auto 6 werkt, al is daar nog niets over bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Asus onthult negentien Z690-moederborden Werken met Guerrilla en Bandai Namco: in gesprek met visual artist Rocky Schouten
11

Reacties op: Dr. Dre werkt aan nieuwe muziek voor een Grand Theft Auto-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 28 oktober 2021 12:21
    dre 1 van de goats als het op hip hop producen aan gaat, het talent wat die man al ondekt heeft sinsd eind jaren 80 is niet normaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 28 oktober 2021 12:41
    @hulstpower eens !!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 28 oktober 2021 14:45
    @hulstpower

    Eens. Bovendien luister ik Chronic en 2001 nog regelmatig. Geweldig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 oktober 2021 06:55
    @Luigi1985 heerlijke albums, ik heb altijd tijdens trainen california love opstaan en you cant c me van pac en daar zegt ie het zelf al You should've never put my rhymes with Dre.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 28 oktober 2021 17:23
    @hulstpower

    Over rated als je het mij vraagt plus de grootste faker. Geef mij maar ruthless records.

    Daarnaast vind ik foesum (dj glaze maakt ook de beats) een heel stuk beter. Check op YouTube maar eens "listen to the sound"

    The twinz hoorde bij hun voordat ze bij warren g kwamen, hell zelfs snoop maakte nummers met hun voor hij deep cove maakte

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 oktober 2021 06:51
    @san5324 Dat mag jou mening, maar nog steeds wat ik zei klopt.
    Man ondekt talent sinds eind jaren 80 met nwa dan kwam snoop toen eminem toen 50 cent toen the game en nu kendrick lamar. Dan de hits die hij heeft gemaakt zijn classics.
    Zullen er producenten zijn die veel beter zijn ja maar gaan die al zolang mee nee niet veel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 29 oktober 2021 11:11
    @hulstpower

    Hij Heeft nwa niet gedaan hoor, dat was eazy e.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 oktober 2021 11:52
    @san5324 Ga aub de geschiedenis leren van nwa want dr was al lang met muziek bezig met cube en eazy was eigenlijk alleen investerder en vriend en werd op aandringen van dre een rapper en ice schreef ze teksten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 28 oktober 2021 13:27
    Natuurlijk werkt Rockstar aan GTA 6. Sinds deel 5 uit is zullen mensen (ook al werken ze ergens anders aan) nadenken over deel 6 en eventuele ideeen en dergelijke alvast opschrijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 28 oktober 2021 14:54
    Als hij nu nog aan de muziek werkt dan is het niet voor GTA trilogy neem ik aan. Want even in een halve maand nog moet opnemen, mixen en alles vind ik nogal snel zelfs als je een super ervaren artiest bent.
    Dus het lijkt me vrij aannemelijk dat dit voor een nieuwe GTA is en niet de remasters.
    Het kan natuurlijk zijn dat ze in de laatste fase zijn van opnemen maar dan nog lijkt me dat vrij kort dag voor Rockstar om die muziek nog ingame te hebben omdat elke vertraging (die er kan zijn als dingen last minute zijn) dan ook vertraging van hun game betekend. Of het moet een dlc naderhand zijn. Maar toch denk ik eerder dat deze muziek op rustig tempo gemaakt word voor een toekomstige game. Gewoon omdat muziek niet gerusht moet worden maar de tijd moet hebben om te schrijven en opnemen. En ook al vind ik dr dre niks neemt aan dat hij als artiest wel gaat voor kwaliteit en dus niet jagen om het af te krijgen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 28 oktober 2021 17:10
    Zal wel voor de aankomende update voor GTA Online zijn. Zijn character model zit al in de game dus 1+1=2