In een interview heeft één van Sony's producers genaamd Pete Smith te kennen gegeven dat er gewerkt wordt aan downloadbare content voor de racegame MotorStorm. De content waar aan gedacht moet worden bestaat niet alleen uit nieuwe tracks en personages, maar ook uit nieuwe modes die volgens Smith "echt heel, heel cool" zijn. De content moet al snel na de lancering van de game in Europa verschijnen.
Over het wel of niet betalen voor de content is Smith wat vager: er komt content waar voor moet worden betaald en tevens ook gratis spul. Waarschijnlijk betekent dat minimale extra's gratis krijgen en betalen voor toffe dingen als nieuwe modes. Maar goed, je je kunt het glas ook half vol zien en sowieso blij zijn met extra content.
Reacties op: Downloadbare content MotorStorm in de planning
Frans17
[CyW]-=BigBear=-
JeanVer
Frans : urineer niet. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten he? Wees blij dat het online gamen an sich van al die titels die uitkomen 100% free is. Is al heel wat.
MisMatch
Zal je zien dat meer content helemaal geen overbodige luxe is.
"It's more a tech demo then a game"
mad max
Dark Sepiroth
dan is deze game pas echt hardcore. Sowieso gaat dat wel in deel 2 komen(logische volgende stap)
Maar hopelijk ook gewoon nu al in dit eerste deel.
MisMatch
Persoonlijk kan ik mij meestal wel vinden in hun conclusies en cijfers die ze aan games geven.
review van MotorStorm ben ik het iig met hun eens. Al zou een lager cijfer ook niet ongepast zijn voor deze veredelde tech demo.
HyperVenom
goetfoud
Eglaerinion
Voorlopig is DLC voor de PC nog erg zeldzaam. Boycot windows live!
[CyW]-=BigBear=-
Maargoed, dat is het hele gevaar van al dat microtransactions en DLC gedoe nu op de gameconsoles.. Je zou wel heel naieve zijn als je niet gelooft dat sommige developers en/of publishers daar misbruik van gaan maken door content uit games weg te laten en daar dan later via DLC geld voor te vragen..
[CyW]-=BigBear=-
Voordeel van de PC is dat het een compleet open omgeving is, waar developers en publishers het dus niet alleen voor het zeggen hebben.. Ze hebben vaak concurrentie van gratis community created content, en moeten zelf dus ook wel met gratis dingen komen.. Of gewoon niks, en de community dus zelf hun eigen extra content laten maken.. Dat kunnen ze alleen tegengaan door geen mapeditors en SDK's voor mods vrij te geven, maar als ze dat doen wordt een game vaak niet zo populair.. Dus kiest men er vaak voor om het gewoon aan de community zelf over te laten, kost ze ook niks..
Op de gameconsoles heb je alleen DLC van de developers en/of publishers zelf, en kunnen ze er dus voor vragen wat ze willen, want de enige keuze die je als gamer hebt is kopen of je krijgt niks.. En veel gamers willen toch graag iets en betalen dus maar.. Net als mobieltjes zijn gameconsoles op deze manier een mooie melkkoe geworden om nog meer geld uit de zakken van gamers te kloppen..
Maargoed, gamen is een hobby en mag wat kosten.. Hoeveel het kost bepaal je helemaal zelf, je bent immers niet verplicht iets te kopen..
Mindspin
Als ze de game in de winkel dan voor 20 euro aanbieden dan wil ik best wat neerleggen voor een flinke map-/vehiclepack. De manier waarop het nu gaat is gewoon schofterig.
Monkwarrior
Deze leverancier heeft er voor heel duidelijke redenen voor gekozen om het hele proces in eigen handen te houden: geld.
Er zijn zat games waarbij vrijwilligers servers draaien en in de lucht houden gratis en voor nop. Weliswaar niet op dit platform, maar dat is irrelevant IMO.
Online gamen kan heel goed gratis.
Bedrijven die daar aan proberen te tornen zijn slechts commercieel bezig waarbij het belang van de consument zeker niet op de eerste plaats staat.
Betalen voor extra content is tot op zekere hoogte prima. Al zie ik weinig voorbeelden waar de prijs/kwaliteit verhouding erg ok is.
Monkwarrior
Dat principe van voor alles moeten betalen staat zo ver af van principes die me veel meer aanspreken: open en free source