Een genre waarvan de Xbox wel wat meer games zou kunnen gebruiken in de RPG, maar gelukkig lijkt daar een eind aan te komen. Natuurlijk komt begin volgend jaar Fable, maar voor september dit jaar staat ook nog Star Wars: Knights of the Old Republic geplanned. In deze Star Wars RPG van Bioware kan je geheel zelf bepalen of je het pad van de lichte zijde of de donkere zijde van de Force kiest.

In een interview dat GameBanshee hield met een teamlid van Bioware komen verschillende aspecten van het spel aan bod, zoals de verschillende Force powers die je kunt gebruiken, de sidequests en het verschil in de light side en de dark side. Verder maakt het interview duidelijk dat downloadable content beschikbaar zal zijn via Xbox Live.GB: Can you explain the difference between the Light and Dark sides in the game, and why a player would want to choose one or the other? Teresa: Your actions and dialog options throughout the game will determine how good or evil you are. If you are a light side character, other people will be more willing to help you out, and a lot friendlier. Saying something nasty to someone and picking fights with innocent people, will take you towards the dark side. As a dark side Jedi you tend to get what you want through fear and intimidation. Our designers worked hard to ensure the game was enjoyable and playable from either perspective…you don't have to worry about the local authorities chasing you off a planet if you're of the Dark persuasion. As a player it is entirely up to you which path you decide to take, you can be the hero that saves the day, or the evil villain that rules the universe.