Nieuws

Double Fine wordt regelmatig benaderd voor gameverfilmingen

Studiobaas ziet voor nu geen reden om IP's te verfilmen

Geschreven door Michel Musters op
Ontwikkelaar Double Fine zou regelmatig worden benaderd voor gameverfilmingen, maar daar tot nu toe geen interesse in hebben.

Dat meldt studiohoofd Tim Schafer in een gesprek met IGN. Volgens hem krijgen ze regelmatig de vraag of een van hun games verfilmd kan worden, maar tot dusver heeft het bedrijf al die aanbiedingen afgeslagen.

"We worden vaak benaderd door mensen die vragen: 'Hey, kunnen we hier een film van maken?' Ik zie het alleen maar als afleiding. Ik denk dat ik gewoon veel om games geef: die wil ik maken en die vind ik interessant." Een bijkomend voordeel volgens Schafer: "Ik heb veel gratis lunches van Hollywood gehad."

Schafer geeft toe dat de Psychonauts-reeks wel potentie heeft om in een andere mediavorm gegoten te worden. Maar toch: "Games zijn cooler dan films en tv, dus het heeft eigenlijk al gepiekt."

Eerder gaf Duncan Jones, de regisseur van Warcraft en Moon, aan graag een verfilming te willen maken van Full Throttle, de klassieke adventuregame van Schafer. De studiobaas vermoedt dat dit uiteindelijk niet gaat gebeuren. "Het zou leuk zijn om met Duncan samen te werken, maar weetje, LA en Hollywood zijn een grote maalstroom aan lunches."

Dit artikel delen:

Lees meer

PlatinumGames hint naar games die langer gespeeld kunnen worden Insiders hinten naar vervolg op 1-2-Switch
16

Reacties op: Double Fine wordt regelmatig benaderd voor gameverfilmingen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    GoofyZ3

    • 7 februari 2022 15:59
    Wie? Nooit van gehoord. Beetje non nieuws dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 7 februari 2022 16:19
    @GoofyZ3 Dan ben je of te jong of heb je onder een steen geleefd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 7 februari 2022 16:50
    @GoofyZ3
    Ga je schamen, echt. Wat doe je op een game-website als je Double Fine geen eens kent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 7 februari 2022 23:29
    @The_Stifmeister zo'n grote studio is het toch niet om deze te kennen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 8 februari 2022 09:20
    @Liquidshake
    Als je games als Monkey Island, Full Throttle, Day of the Tentacle, Grim Fandango enz enz (de lijst is oneindig, wat een held is die Schafer) dan is er echt iets mis met je basiskennis over games. Als je het vervolgens als non nieuws wegzet dan zet je jezelf gewoon voor paal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 9 februari 2022 13:22
    @The_Stifmeister natuurlijk ken ik die games wel, maar het blijft een relatief kleine studio

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 7 februari 2022 16:21
    Full Throttle of Monkey Island zou ik wel graag een verfilming van willen zien maar dan wel in CGI zoals Final Fantasy of zo iets dergelijks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 7 februari 2022 16:51
    @Ryme Volgens mij zijn de rechten van Monkey Island niet eens meer van Double Fine

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vervs

    • 7 februari 2022 18:45
    @Ziminar Dat zijn ze voor zover ik weet ook nooit geweest. De rechten van Monkey Island, Full Throttle en Grim Fandango lagen bij LucasArts en die zijn een tijd terug als onderdeel van LucasFilm gekocht door Disney. Mocht er dus ooit een verfilming van deze games komen dan zal het in ieder geval iets uit de stal van Disney zijn (met hopelijk ook een bijpassende kwaliteitscontrole en budget).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 7 februari 2022 20:35
    @Vervs dat is waar.
    Er zijn later nog wat Monkey Island games gemaakt door TellTale kan ik me herinneren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 7 februari 2022 22:06
    @Ziminar Ja, Tales of Monkey Island.
    Het officieuze 5e deel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vervs

    • 8 februari 2022 09:57
    @Ziminar Klopt! Voordat TellTale succes boekte met verhalende adventure games gebaseerd op comics en tv series zoals The Walking Dead, probeerden ze onder licentie de klassieke point & click adventures van LucasArts nieuw leven in de blazen. Hoewel TellTale bestond uit oud-LucasArts medewerkers hebben ze naar mijn mening nooit echt de kwaliteit van het origineel weten te benaderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 9 februari 2022 10:49
    @Vervs Klopt niet helemaal wat je zegt. Voordat TTG Tales of Monkey Island hadden ontwikkeld hadden ze al eerder games gemaakt van comics en TV-series: Sam & Max, CSI en Wallace & Gromit.

    Ik denk ook dat je bekendheid bedoelt ipv succes want hun eerste game komt uit 2005 en Walking Dead werd pas ontwikkeld in 2012

    Persoonlijk vond ik het verhaal en de humor van Tales Of Monkey Island wel goed alleen waren de 3D modellen en animaties vaak minder

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 9 februari 2022 10:35
    @Ziminar De rechten van Monkey Island en Full Throttle zijn ook nooit van Double Fine geweest maar Tim Schafer is wel bekend geworden als ontwikkelaar van Monkey Island, Full Throttle, Day Of The Tentacle toen hij nog bij Lucasfilm Games werkte

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Blackdevil NL

    • 7 februari 2022 19:26
    Brutal legend met natuurlijk Jack Black zou geweldig zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 februari 2022 19:51
    Vind psychonauts net als een serie van vroeger op telekids dacht dat het heete monsters ofzo was ook zo vage art style