In totaal hebben meer dan zestigduizend mensen een donatie gedaan om de game te laten ontwikkelen. Het is tot 13 maart mogelijk om een bedrag naar keuze in te leggen. Het geld dat nog binnenkomt, wordt geïnvesteerd in het verbeteren en uitbreiden van de game, zo liet Schafer eerder weten. Dankzij de extra inkomsten komt de game niet alleen naar PC, maar ook naar Linux, Mac, iOS en Android.
Gilbert en Schafer hoopten binnen ruim een maand 400 duizend dollar voor hun project op te halen, dit bedrag werd binnen 8 uur behaald toen de projectpagina op 8 februari online ging. Binnen 24 uur had het tweetal een miljoen dollar.
Het ontwikkelaarsduo wil een nieuwe point-and-click-adventure maken. Als de makers van games als The Secret of Monkey Island, Day of the Tentacle en Grim Fandango wordt het tweetal gezien als grondleggers binnen het genre. Schafer en Gilbert wilden het project laten crowdfunden, omdat uitgevers niet meer in het adventure-genre willen stappen, aangezien er nauwelijks nog geld mee verdiend wordt.
Reacties op: Double Fine Adventure haalt 2 miljoen dollar op
SuperDre
Het gaat hier dus gewoon om grote fraude, ze hadden het inschrijven moeten stoppen zodra ze meer dan genoeg hadden (ofwel 600K tot 700K).. Overigens wel toevallig dat ineens het broertje van Gilbert aankondigde dat zijn game wordt gepubliceerd door het bedrijf van bekend broertje..
Mythanics
Arisu
Daarnaast zet dit de gamers een keer in een goed daglicht. Dat gezuer over piracy en 2e hands verkopen die zogenaamd de industrie verpesten. Dit laat duidelijk zien wat de industrie zou kunnen doen als de publishers even buiten spel gezet worden (pun intended).
coenstegeman
SuperDre
SuperDre
Ik ben zelf een enorm adventure game fan, maar ik ben wel realistisch genoeg dat deze genre niet echt populair (meer) is..
nulian
Day of the tentacle koste 600k in de 90 jaren dus zou iets van een miljoen nu zijn.
Full Throttle koste 1.6 miljoen toen zou nu 2.2 miljoen zijn dus op zich hebben ze nog wat te gaan voordat je kwaliteit van full throttle krijgt.
Om de bedrag te krijgen wat ze voor full throttle hadden moeten ze rond de 2.8 miljoen nu krijgen.
5% gaat naar kickstarter rond de 4% naar amazon.
Waarschijnlijk 200k tot 250k naar de documentary.
Rest blijft over voor de game.
Gradok
En tuurlijk zouden No name developers niet zoveel geld binnen halen. Er was al een heel veel gedoe om groenlicht te krijgen. Daarnaast als ze wel geld overhouden zal eerder in Psychonauts 2 gaan. Kwa develop kosten
ravenger
ravenger
jantjegoestobollywood
Maar waarom moeten die Telefoon fanboys ook gelijk eisen stellen en daar waarschijnlijk de game voor de grote platformen mee verpesten. maak daar dan een aparte game voor die ook heel goed is. Ben Linux fan, maar deze hele zeikzooi van fanboys over hun telefoontjes tegenwoordig komt je de strot uit.
PS: Groot bedoel ik dus niet mee dat het veel verkocht is, maar gewoon een physiek groot ding met Toetsenbord en muis.