Nieuws

Dota 2 Reborn nu verkrijgbaar voor pc

Mac en Linux volgen binnenkort

Geschreven door Michel Musters op
De Dota 2 Reborn-bèta is nu online. Het tilt de game onder andere naar de Source Engine 2.

De Reborn-bèta wordt in drie gedeeltes uitgerold. In het eerste gedeelte zit een nieuwe interface. Zo kunnen nu twee parties samengevoegd worden, kan er in de dashboard en tijdens laadschermen voice-chat gebruikt worden en is er een feed waarin de activiteiten van vrienden worden weergegeven.

Ook de hero browser krijgt een update, zodat spelers hun held kunnen testen en met hem kunnen oefenen. Ook DotaTV verandert: streams kunnen weergegeven worden in 1080p en 60fps en spelers kunnen hun eigen beschrijvingen aan wedstrijden toevoegen. 

Op de website valt te lezen hoe mensen hun game overzetten.

Dit artikel delen:

Lees meer

Win een Razer Kraken 7.1 Chroma Gaming Headset E3 2015: Oculus Rift
19

Reacties op: Dota 2 Reborn nu verkrijgbaar voor pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • garciagarcia

    • 18 juni 2015 13:17
    Ze voelen de hete adem van Heroes of the Storm in de nek, dus moesten ook zij met veranderingen komen. Al is dit spel natuurlijk al jaren een begrip onder vele gamers.

    Ik heb hele goede verhalen over Dota 2 gehoord, maar ik ben niet verder gekomen dan een paar potjes. LoL heb ik dan weer wel veel gespeeld, maar ik moet zeggen dat Heroes of the Storm beide wegblaast. Voornamelijk omdat je bij LoL ook maar één standaard map heb in 5vs5 en 3vs3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shadow

    • 18 juni 2015 13:28
    DOTA 2 en LOL zijn fijne games, alleen de communities zijn zo verrot als het maar kan. Ben blij dat ik een HOTS speler ben geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 18 juni 2015 13:30
    Kan je mij hier meer over vertellen? Wat is zo verrot aan als ik vragen mag?

    Ja, ik ben ook heel blij met HoTS :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shadow

    • 18 juni 2015 14:33
    Elkaar kapot schelden om wat voor reden dan ook. Zeker voor nieuwe mensen is het echt niet fijn. Dota of LoL is dus alleen leuk als je met een vast clubje speelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 18 juni 2015 14:43
    Aah op die fiets.

    Ik moet zeggen dat bij HoTS nog geen gezeik heb gehad. Ik probeer elke hero uit, maar uiteraard kan ik niet met alle heroes goed uit de voeten. Maar qua gezeik van teammates valt het reuze mee. Ook lekker rustig dat de tegenstander je niet lastig kan vallen via de chat :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 18 juni 2015 14:49
    En je dacht dat hots dat niet had? Ben gisteren ook uitgescholden en beledigd (delete game etc) omdat ik niet direct gems in leverde bij een botgame terwijl ik nog ff wat torens neerhaade met me siege hero.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shadow

    • 18 juni 2015 15:21
    Tuurlijk zijn daar wel een aantal scheld momemten, maar ik heb zelf jaren lang LoL gespeeld. Het is daar echt vele malen erger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 18 juni 2015 14:48
    Hete adem? Denk het niet. Different kind of beast. Hots is veel simpeler en minder geschikt voor e-sport. Custom games erbij en Dota 2 is zoveel meer.

    Niet dat HOTS superslecht is of zo, ik speel het ook. ;p
    HOTS is ok voor een potje hier en daar. Zo snel het zelfde met de beperkte heroes beschikbaar en zoveel slechte heroes.
    Plus dure heroes, superdure skins en mounts, paywall/grindwall voor degelijke gamemodes e.d.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 18 juni 2015 14:52
    Het is maar net of je zelf die superdure heroes aanschaft. Ik heb nu 9 heroes en er maar één van gekocht. De rest heb ik gewoon verdient met daily quests, jezelf levelen (bij sommige levels krijg je 2000 coins) en alle heroes die beschikbaar zijn levelen tot level 5 (500 coins).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 18 juni 2015 14:57
    True maar dat duurt gewoon lang. En lastig te weten of een hero echt sterk is met die practice mode. (Chen was ook een beetje een miskoop (gold).
    En beperkte hero keuze zorgt soms voor slechte teams en minder strategische opties, minder counterpick mogelijkheden etc.

    En als je Dota 2 gewend bent met 100+ gratis heroes. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 18 juni 2015 15:06
    Haha inderdaad, Chen valt erg tegen. Terwijl hij in practice mode kont schopt. Tja, de ene keer win je, de andere keer verlies je. Er zijn nu nog veel beginners die gaandeweg meer heroes krijgen of ermee stoppen. En bij level 30 kan andere modus spelen, dan zijn de gevechten ook van hoger niveau.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 18 juni 2015 15:37
    Precies, en dat vind ik ook zo jammer dat dat weer achter een grind/paywall zit. Zo'n gamemode zou gelijk beschibaar moeten zijn. Zelfde met dat talent gedoe (al hebben ze een soort van concessie gedaan).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shadow

    • 18 juni 2015 15:19
    MInder geschikt voor eSports? ik denk dat je even een serieuze discussie moet aan gaan met oa Grubby, Sky en Ins0mnia. De game is uitermate geschikt voor esports. Beter zelfs, matches zijn korter, tamelijk tamme grind moment in game.. oftewel actie begint snel. Plus de game kent veel meer comeback momenten… ik begrijp even niet hoe je zo iets kunt roepen, zeker niet als hots speler.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 18 juni 2015 15:35
    Omdat ik ook Dota 2 speel en heel veel kijk. Overal waar spelers en geld is zijn wel mogelijkheden voor e-sport maar ik vind het gewoon minder geschikt, lange termijn zeker.
    Leuker om te spelen dan om te kijken. En zelfs dan raak ik redelijk snel bored. Misschien teveel gewend aan Dota 2.

    Vind juist dat de maps in Hots comebacks tegengaan. Minder strategische opties, map objectives welke grote voordelen geven, vooral als je ze meerdere keren op een rij hebt.
    Eerste team dat lvl 10-20 bereikt krijgt ook een huge powerswing.

    Boven dat erg beperkte heros die gebruikt worden in progames, praktisch altijd dezelfde talent paths etc.

    Bij Dota 2 denk ik aan gold/exp factors, glyphs/buybacks, roshan, smokes, offensive forcestaff e.d.

    De game is gewoon simpeler en dat is prima en ook Blizzard goal met deze game maar dat betekent niet dat het ook gelijk een goede of de beste e-sport titel is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shadow

    • 18 juni 2015 15:58
    Het ging zo goed met je comments de afgelopen tijd Chosen, maar nu sla je compleet de plank mis betreft eSports. Ik kan als rank 1 hero league speler mij niet in jouw bevindingen mee leven. Misschien verdiep ik mijzelf iets te veel in de game (dat kan) maar er zit veel meer diepgang en strategie dan de meeste mensen denken. Je ziet ook dat 90% van de spelers weinig variatie hebben in hun hero builds, ze counteren niet op wat de tegenstander kiest en/of doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 18 juni 2015 16:32
    Het ging altijd al goed met mijn comments. :)

    En ik zeg niet dat er geen strategie in zit maar de game is gewoon ontworpen om snelle simpele potjes te leveren en daar komt gewoon bij dat je dan minder strategische mogelijkheden hebt. Part of the core game/experience gewoon. Bewuste keuze om anders te zijn.

    Kun je nog steeds een e-sport scene hebben zoals ik al zei, als er geld en spelers/kijkers zijn kun je pacman een e-sport maken.
    Ik vergelijk beide games gewoon en denk dat Dota 2 beter geschikt lijkt voor een lange en betere toekomst in beide normale games en e-sport.

    En er is weinig varatie omdat er gewoon praktisch vaak maar 1 goede build is doordat er zoveel talents flut zijn of gewoon totaal ongeschikt voor echt tactische games. Healing ward is gewoon king bijv voor e-sport maar kun je negeren voor normale games (nog steeds goed ofc).
    Dat kan verbeterd worden ofc maar tenzij ze echt 70% van alle talents overhoop gooien en meer gericht op e-sport balanceren zal er altijd weinig/geen variatie zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shadow

    • 18 juni 2015 16:50
    Ik respecteer je mening maar vind mijzelf hier nog niet in.

    Wel is grappig dat Gamer.NL de game TE balanced vind :P Ga dat eens uitleggen aan die redactie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 18 juni 2015 17:03
    Maybe dat ze nog 500 andere games spelen om te testen & reviewen. ;p
    Kwa balans had ik het voornamelijk over de map/objectives, de heroes zijn overduidelijk totaal unbalanced met ruim 60% die ik als erg zwak kwalificeer. Duidelijk genoeg als je naar progames kijkt en de beperkte hero selectie. En hero's als Chen hebt. :(

    Dat wordt hopelijk met tijd gefixed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shadow

    • 19 juni 2015 09:04
    Vast wel, ze pompen dit jaar elke maand sowieso 2 heroes er door. Dat doet geen enkele balans goed.