Doom-ontwerper John Romero kondigt autobiografie aan

Doom-ontwerper John Romero kondigt autobiografie aan

John Romero heeft zijn autobiografie genaamd 'Doom Guy: Life in First Person' aangekondigd.

Het boek komt op 10 januari 2023 uit. Romero deelde de cover van het boek op social media. 

Doom Guy moet dieper ingaan op de carrière van Romero en geeft een blik achter de schermen van de ontwikkeling van games zoals Doom, Wolfenstein 3D en Quake. Volgens de beschrijving op Amazon gaat het boek ook dieper in op de onenigheid tussen Romero en John Carmack. 

Het Engelstalige boek bevat 288 pagina's en wordt gepubliceerd door Abrams Press.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Deze man is echt een legende in de geschiedenis van FPS. De eerste keer dat ik Wolfenstein3D opstartte op mijn 386DX40 (wolf3d.exe ;-)) werd ik compleet weggeblazen en heb ik dagenlang niets anders gespeeld.

0

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@Messtranor Tja iedere filmregisseur heeft ook wel mindere dingen in zijn portfolio. Het maakt het eerdere statement van Bleacdemon niet minder waar.

0
test

@Messtranor Zal ook wel een aantal redenen gehad hebben. ik kan me vergissen maar ik dacht dat Daikatana ook lang is uitgesteld en dan bij uitgave ook al gedateerd was. Daarbij wordt daarmee zijn legende bevestigd. Een mens die ook fouten maakt maar met de juiste mensen om zich heen tig geniale dingen kan komen. Iets wat 95 procent nooit zal kunnen of de kans krijgt. En ach wat is een beetje leven zonder wat drama toch. Dus iemand zijn bitch maken hoort er beetje bij. Zeker nog in die tijden van de jaren 90 met gamen waarbij mensen nog echt strijd voerde wat beter is en welke computer de mooiste en beste. En die tijden maken automatisch ook markante figuren die daarmee op de voorgrond treden en die strijd extra opvoerend. Nu tegenwoordig is het algemeen zo dat consoles en of gamen redelijk gelijk is. Niet kwa kunnen want pc loopt altijd voor maar wel kwa hoe men erover denkt.en wat waar uit komt. Wat een pc kan kan een console in mindere mate ook, maar dan minder mooi. Maar wat Doom en Wolf3d deed was destijds wel echt revolutionair. En vooral omdat het nooit gedaan was. Terwijl consoles dat nog niet konden. Momenteel kan een game wel revolutionair zijn maar nog altijd draait die op alles als ze de downgrades en alles goed maken. Zelfs op switch. En daarom leverde in de jaren 90 de game industrie zulke markante figuren op die dan ook wel eens gingen bitchen. Dat maakt ze nu net meer legendes. Niet puur om wat ze maakten maar hoe ze als rocksterren de game industrie behandelden.

0

Aanbevolen voor jou