CVG was een van de gelukkige die bij de het Activision event van een paar weken geleden mochten genieten van een demonstratie van Doom III. Een hele ervaring als we de previewer mogen geloven. Vooral de nauwe, donkere gangen zijn elke keer weer goed voor de aanschaf van een nieuwe pacemaker. Het spel is dan ook niet geschikt voor mensen met claustrofobie, want Doom III zal geen grote, uitgestrekte vlaktes bevatten.THE REAL THING And this realism extends to objects in the world as well, which is a first for id. In previous games, they didn't bother with making the environments interactive. You wouldn't want to push a barrel around in Quake III for example, because you'd just get yourself shot. With Doom III however, it's a different story: it's slower, it's single-player and it's going to involve thinking laterally to get yourself through certain situations. De tegenstanders hebben ten opzichte van de eerste Doom een flinke beurt gekregen, want ze zijn een stuk slimmer geworden. Verwacht dan ook geen Serious Sam achtige taferelen waarbij tientallen beesten op je afkomen, maar slimme tegenstanders die elke situatie bekijken voordat ze je aanvallen.