Gamestar.de heeft haar impressies van een nieuwere build dan die op de E3 online gezet. Deze versie van DOOM 3 werd getoond op een pers-event van Activision en er werd onder andere getoond dat het spel opvallend weinig polygonen heeft en dat het meeste detail door middel van textures en lichteffecten bereikt wordt. Tevens werd er gemeld dat de designers momenteel nog geen grote buitenlocaties gepland hebben zoals die met de Unreal engine zo mooi op beeld gebracht worden. Er zullen echter wel momenten zijn dat je de lucht-texture kan zien, maar het landschap van de planeet zullen we niet mogen verkennen. Komplette Freiluft-Areale soll es nach aktuellem Entwicklungs-Stand nicht geben, aber von Zeit zu Zeit wollen die id Softler das Dach-Polygon weglassen, damit Sie sich vergewissern können, dass es eine Himmel-Textur gibt. Um dem Fachpublikum die Echtheit der Grafikpracht zu demonstrieren, wurden die Texturen auf Knopfdruck ausgeblendet -- zum Vorschein kamen erstaunlich wenig Polygone. Lees de hele impressies hier. DOOM 3 wordt in 2003 verwacht.