Khabal heeft haar eerste indrukken van DOOM 3 online gezet. Hierin wordt niet veel nieuws gemeld, maar in de een-na-laatste alinea staat toch wel een opvallende quote van Todd Hollenshead. Hier zegt hij namelijk dat DOOM 3 beperkt meegaat en minder geschikt is om gelicenseerd te worden aan andere bedrijven dan de Quake 3 engine, wat vooral komt door de grote nadruk op de spannende lichteffecten, die niet in elke setting thuis horen.With such brilliant technology applied to the production of Doom III, Hollenshead revealed that it could be possible to license the technology. He understands that technology has a limited shelf life and could be leveraged to the fullest. However, he is quick to stress that first and foremost, id Software is a game developer.

Opvallend is ook dat ID zich ziet als game-ontwikkelaar, terwijl het geld dat ze binnen krijgen via het 'uitlenen' van de game-engines vele malen groter is. Misschien duidt dit er wel op dat DOOM 3 qua gameplay een prachtig spel gaat worden met een fantastische storyline. Ze hebben er alvast een goede SF-schrijver opgezet dus wie weet gaat dat nog wel lukken!