Nieuws
Life is Strange 2

Dontnod wil weer nieuw verhaal beginnen in Life is Strange 3

Maar het is aan Square Enix

Geschreven door Michel Musters op
Als het aan ontwikkelaar Dontnod Entertainment ligt, begint het voor Life is Strange 3 wederom een nieuw verhaal.

Dat meldt de ontwikkelaar in een interview met Gamespot. Werknemers Jean-Luc Cano en Michel Koch werden daar gevraagd of ze voor een eventuele Life is Strange 3 er weer een compleet nieuw verhaal met nieuwe personages verzonnen wordt. "Ik denk dat het een nieuw verhaal zou worden", aldus Cano.

Koch vult aan: "Ik denk dat we dat persoonlijk het liefst zouden doen, maar Life is Strange is eigendom van Square Enix, dus het is hun beslissing. Maar voor ons als bedenkers vinden we dit anthologie-format erg fijn, het is interessant om telkens over compleet nieuwe personages en verhalen na te denken. Op die manier kunnen we ook nieuwe scènes delen en iets nieuws aan spelers bieden, in plaats van weer dezelfde ideeën en wellicht een nieuw perspectief te bieden."

De eerste twee Life is Strange-seizoenen hadden beiden een compleet ander verhaal en setting. Life is Strange 2 is pas beëindigd. De vijfde aflevering is nu beschikbaar op pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Dit artikel delen:

Lees meer

Remnant: From the Ashes smelt het gamedecennium samen Oddworld: Soulstorm-teaser toont gameplay
9

Reacties op: Dontnod wil weer nieuw verhaal beginnen in Life is Strange 3

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Paxopoxo

    • 19 december 2019 09:05
    Gaan jullie voor deze ook de finale spoilen tegen die tijd voor mensen die wachten tot alle episodes uit zijn voordat ze er aan gaan beginnen of die nog niet zo ver in het verhaal zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipf0

    • 19 december 2019 09:22
    @Paxopoxo En dat vervolgens ook niet willen ttoegeven? Ik vrees het ergste….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 19 december 2019 09:29
    @Paxopoxo Ligt eraan, als het een politieke statement is waarschijnlijk wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 19 december 2019 10:21
    Er ontbreekt nog iets in de titel, redactie! Ik zal even een voorzetje doen: “Dontnod wil weer nieuw verhaal beginnen in Life is Strange 3 en niet verdergaan bij de muur, waar Life is Strange 2 eindigde.”

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MonsterCrab

    • 19 december 2019 10:55
    Om hier dan nog even te reageren op de titel van de review. Wij zijn van mening dat het geen harde spoiler was om redenen die Erwin omschreef in een reactie (en het had ook niet veel nut om het alsnog te veranderen). We houden er echter wel rekening mee voor de toekomst. Thanks voor alle feedback. <3

    Zin in Life is Strange 3!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 19 december 2019 14:39
    @MonsterCrab Wij (jullie lezers) zijn een andere mening toegedaan wat betreft deze issue. Een dag later veranderen lijkt mij ook beslist niet te laat. Ik heb het zojuist gelezen en voel mij redelijk bekocht.. Ik heb het volledige spel vorige week gekocht en zit een half uur in de game. Heb expres niets over de game gelezen omdat dit draait om het verhaal en het avontuur. Expres zo laat gekocht om hem volledig op mijn eigen tempo te doorlopen..

    Beseffen jullie hoe ruk het is als je aan het begin van een totaal nieuw avontuur te horen krijgen wat je bestemming is?? Echt een bizarre blunder waar vervolgens op uiterst onprofessionele manier naar gehandeld wordt..
    'Oh het staat er nu toch al.. laten we het maar lekker staan; het boeit ons niet'..
    Kansloos en een tikkeltje schandalig hoe serieus jullie onze reacties nemen.
    Niet gewend van jullie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 19 december 2019 16:23
    Voor wie schrijven jullie de artikelen? Is het niet slimmer om te luisteren naar je doelgroep/lezers dan om j(ulli)e eigen mening(en) er doorheen te drukken? Het waren niet echt gemengde reacties, wel? En echt, serieus: in de titel, ja? De TITEL? Dat is toch alleen maar om kliks en reacties uit te lokken, toch echt niet omdat je anders geen idee hebt waar je het kwijt moet?

    De game is letterlijk een roadtrip naar een bestemming (HET LETTERLIJKE DOEL) in Mexico. Vertellen dat de game daar niet eindigt, maar bij de muur, is uiteraard — en zoals je hebt kunnen lezen in de reacties — volgens zo'n beetje iedereen wél een harde spoiler. Dat jullie elkaar de hand boven 't hoofd houden, begrijp ik, maar je kunt ook én van mening zijn dat het geen harde spoiler is én de titel aanpassen. Dat koppig niet doen, komt vooral heel kinderachtig over en als bang om gezichtsverlies te lijden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 19 december 2019 13:10
    Ik heb erg genoten van Life is Strange 1 en de Prequel Before the Storm, maar ik twijfel nog om deel 2 aan te schaffen omdat deze characters en de thema mij (nog) niet liggen. Wellicht dat ik hem in de sale alsnog pak zodra ik mijn enorme backlog een beetje verwerkt heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Iluyan

    • 19 december 2019 15:33
    Ik vond LIS 1 erg leuk, maar uiteindelijk kwam alles maar aan op 1 keuze.

    LIS2 hebben je keuzes meer invloed, maar voornamelijk alleen maar voor jezelf en je broertje en niet de mensen om je heen. Vond het jammer dat je elke afl nieuwe mensen kreeg voorgeschoteld en vrijwel nooit bekenden van vorige afleveringen ontmoette.
    Episode 4 was echt een skirmish episode. Eigenlijk bijna volledig skippable zelfs.