Nieuws
Donkey Kong Country 3

Donkey Kong Country 3 komt naar Nintendo Switch Online-dienst

Ook andere SNES- en NES-games aangekondigd

Geschreven door Michel Musters op
Vanaf aanstaande vrijdag staat Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble op de Nintendo Switch.

De klassieke Super NES-game is alleen beschikbaar voor leden van Nintendo Switch Online. Met een abonnement kan men de Super Nintendo-app downloaden op de Switch, waar diverse klassieke SNES-games op staan. Aanstaande vrijdag voegt Donkey Kong Country 3 zich daar dus bij. Het slotstuk van de SNES-trilogie werd wederom ontwikkeld door Rare. De vorige twee delen staan ook op de app.

Naast de klassieke platformer komen er vrijdag drie andere games naar de SNES-app, namelijk The Ignition Factor, Super Valis 4 en Tuff E Nuff. Ook de NES-app krijgt een nieuwe game in de vorm van Nightshade.

Dit artikel delen:

Lees meer

Op tijd uitbrengen van Cyberpunk 2077 had prioriteit boven kwaliteit Sony wil PlayStation Direct-winkel in Europa lanceren
9

Reacties op: Donkey Kong Country 3 komt naar Nintendo Switch Online-dienst

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    TommyVercetti

    • 15 december 2020 15:18
    Speel SNES games gratis op mijn PS Vita, je gaat toch niet betalen voor deze oude game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 15 december 2020 20:20
    @TommyVercetti Maar iets downloaden waar je niet voor betaald hebt, dat is wel prima natuurlijk.

    Ik vraag me af hoe oud jij bent, en of mensen ook voor jou betalen, want leeftijd bepaalt dat blijkbaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 16 december 2020 07:12
    @**Guitar_Hero** Eens met jouw mening hoor, piraterij is uiteindelijk slecht voor de industrie. Hoewel het me niet verbaast dat mensen dit doen, want veel ports en roms op pc e.d. draaien beter en met mooiere graphics dan de directe kopieer actie van Nintendo op hun eigen platform. (bij Sony en MS gebeurt dit overigens niet minder).
    En het is best wrang om weer te moeten betalen voor de exact hetzelfde Switch versie als je de SNES en Wii versie al hebt…. Lijkt me namelijk best leuk om hem eens handheld te spelen maar dat wordt al snel een dure grap met die Switch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 16 december 2020 10:18
    @**Guitar_Hero** Ik heb netjes voor deze game betaald in 1996 met mijn zakgeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 15 december 2020 22:35
    @TommyVercetti Doe je ook zo je boodschappen? Jij komt er wel…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 16 december 2020 07:07
    @TommyVercetti

    En wat die je dan met muziek?
    Koop je ook nooit een album wat toevallig al ‘oud’ is.
    Waarom zijn games de enige vorm van entertainment waar men problemen heeft als er geld gevraagd wordt voor een oude game?

    Bij muziek toept niemand dat het schande is dat je nog steeds voor een Beatles(even als voorbeeld) moet betalen.
    En bij films idem dito, als je nu toevallig Johnny depp leuk bent gaan vinden en je gaat Edward sciccorhands kopen vind niemand het gek daar nog altijd een euro of 6 voor te betalen.
    Maar owee als het een game is, die moeten ze ondertussen gewoon gratis aanbieden want anders is het slecht. Dat is toch raar.
    En ik snap wel dat dat voortkomt dat Men die game al vaker heeft. Maar stel nu dat ik een album heb. En ik vind na een paar jaar de luxere, of misschien de originele versie. Dan mag ik die toch ook niet ineens gratis meenemen. Staat toch los van of ik hem al heb of niet.
    En ja games zijn duurder maar menig gamer koopt in budget bakken of 2e hands en dus gaat die vlieger ook niet op.

    Vraag me af waarom dat gevoel bij gamers zo vaak is. Dan oude games belachelijk zijn als daar geld voor gevraagd wordt terwijl we dat niet bij andere entertainment hebben.

    Overigens zou ik gerust voor deze game nog betalen.
    Maar het zit in de online dienst en dus betaal je indirect. Maar niet direct.
    Vraag me af of Tommyvercetti dat wel doorheeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 16 december 2020 10:30
    @TommyVercetti ik ook, maar dan op mijn switch, wii en RetroPie 😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 16 december 2020 10:28
    Ow die kan al lang op mijn v1 switch spellen en mijn RetroPie console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    vjiezze vir

    • 16 december 2020 20:45
    Heerlijke reeks die ik nu deze er ook komt allemaal weer doen!