Eind dit jaar zal als het goed is, na vele jaren van ontwikkeling, eindelijk de horrorgame Call of Cthulhu in de winkels verschijnen. Call of Cthulhu is anders dan wat je van de meeste horrorgames gewend bent. Allereerst wordt het spel vanuit eerste persoonsperspectief gespeeld. Een van de speerpunten van Call of Cthulhu is het ontbreken van een spelinterface, iets wat eerder al gedaan werd bij Trespasser en gedeeltelijk bij Black & White.

Alle noodzakelijke infromatie die je normaal via de interface zou krijgen, wordt nu op subtiele wijze in het spel weergegeven. Voor het aantal kogels dat je nog hebt, kijk je even in je magazijn. Je gezondheid is af te lezen aan het trage voortbewegen van je karakter en de de bloedsporen die je achter laat. Leuk is trouwens dat je je wonden zelf zal moeten oplappen en niet ineens weer gezond bent door over een healthpak heen te lopen. Ook dien je voor verschillende wonden, verschillende hulpmiddelen te gebruiken:On the subject of wounds, the team is following the same philosophy that directs their HUD design. Your character won't be able to run over health paks to regain life. Instead, you'll have to find real first aid kits items in the field and apply them according to context. Switching to a paper doll screen, you'll see which parts of your body are hurt. How they're hurt is just as important. A character who has a broken arm, for instance, can't do anything with stitches and antidotes. He'll have to find both a splint and some bandages before he can set the arm and halt his health loss. The concept of "getting better" seems kind of alien to this game; the best you can hope for is to stop your bleeding and make it through to the end of the level. In Call of Cthulhu zal slechts sporadisch geschoten worden, dit om de intensieteit van de vuurgevechten hoog te houden. De spanning is dan ook om te snijden, zeker omdat hoofdpersonage Jack Walters nog wel eens door wil draaien vanwege de vele gruwelen om hem heen. Het spel klinkt alvast veelbelovend dus lees hier alvast een preview om in de sfeer te komen.