Het kan verkeren zei Bredero eens, maar dat dit werkelijk het geval is bewijst John Romero wel. Een van de meest flamboyante figuren van de gameindustrie heeft namelijk een behoorlijke makeover gekregen. John zijn wilde lange haren zijn verdwenen en hij geeft les aan een universiteit. Verder hangt John nog steeds de "games-op-mobiele-telefoons-zijn-de-toekomst" profeet uit en wil hij ooit nog eens een online game doen. Misschien is een Daiktana MMORPG wel een goed idee Doupe: Can you be self-critical? What do you think about your last projects in Ion Storm after several months? J.R.: Well, Daikatana wasn't the game I set out to create - it took far too long and lots happened during development to ensure it would never match its potential. I think it's a decent game, but it's not a triple-A title. Anachronox was a great game, though, and along with Deus Ex, achieved what I had wanted to achieve at Ion Storm - multiple excellent games in development at once and all being released with critical acclaim. Unfortunately, Daikatana didn't make that list, but it did make an impact in a different way.Toch is de badboy uit John niet helemaal verdwenen, want hij kijkt erg uit naar Grand Theft Auto: Vice City. Voor de foto, die je zeker niet mag missen, en de rest van het interview staat deze link tot jullie beschikking.