'DmC moet spelers niet stimuleren met grote borsten' | Gamer.nl

'DmC moet spelers niet stimuleren met grote borsten' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Antoniades werd gevraagd of hij alle kenmerken van de Devil May Cry-personages uit eerdere delen heeft weggelaten, waarbij de interviewer specifiek de grote borsten van vrouwelijke personages aanhaalde. De ontwikkelaar reageerde hierop als volgt: "Als het waar is dat de gemiddelde consolegamer ouder dan dertig is - wat ik helemaal geloof - dan kun je niet zulke goedkope trucjes gebruiken om mensen warm te krijgen om je game te kopen."

"Ik heb niets tegen grote borsten - ik zou nu het liefst mijn hoofd op een paar laten rusten - maar als je iemand probeert te stimuleren op verschillende niveau's, dan zijn er betere manieren", aldus Antoniades, die vervolgens filmsterren als voorbeeld aanhaalt. "Als je kijkt naar de sterren in films; de vrouwen die mensen aantrekkelijk vinden zijn vaak niet degenen met de grootste borsten. Je moet aantrekkelijk zijn op een ander niveau."

Enslaved

Antoniades haalt Enslaved: Ody ey to the West, eveneens een game van zijn hand, aan als goed voorbeeld. "We hebben dat al gedaan in Enslaved met Trip. Mensen vonden haar geweldig, niet omdat ze grote borsten had en hoge hakken, maar omdat ze overkwam als iemand die je vriendin zou kunnen zijn. Dat is voor mij aantrekkelijker dan een prostituee die rondloopt met grote geweren. Niet om denigrerend te doen tegen prostituees - het is een valide vorm van commercie."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou