Nieuws
MARVEL AVENGERS

Dlc-personages Marvel's Avengers krijgen optionele battle pass

Hero Card Challenge

Geschreven door Jacco Peek op
De dlc-personages in Marvel's Avengers gaan gepaard met een optionele battle pass, genaamd Hero Challenge Cards. Dat maakte Square Enix onlangsbekend.

Elke Hero Challenge Card kost omgerekend 10 euro (1000 credits) en bevat 40 tiers met verschillende beloningen. Zo verdienen spelers verschillende grondstoffen, credits, units, naamkaarten, emotes en outfits. Square Enix zegt de Hero Cards gratis beschikbaar te maken voor alle lanceerpersonages.

Ook vertelt de uitgever hoe de in-game winkels werken, die op verschillende locaties in de game te vinden zijn. Daar kunnen spelers betalen met units, die enkel in de game te vinden zijn, en credits, die ook kunnen worden aangeschaft met echt geld. Die laatste valuta is alleen geldig in de marketplace, waar spelers zeldzame outfits en emotes kunnen kopen.

Marvel's Avengers verschijnt op 4 september voor PlayStation 4, Xbox One, Stadia en pc. Een gratis update naar de PlayStation 5- en Xbox Series X-versie wordt ook beschikbaar.

Avengers

Dit artikel delen:

Lees meer

Tamarin verschijnt 10 september voor PlayStation 4 en pc Sony wil meer first-party games porten naar pc
14

Reacties op: Dlc-personages Marvel's Avengers krijgen optionele battle pass

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    darkmanwls

    • 30 augustus 2020 11:56
    Ok, ik heb de game lang verdedigd, maar nu stap ook ik eruit. Wat een graaierij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 30 augustus 2020 17:14
    @darkmanwls
    Ik zit er over na te denken mijn pre order te annuleren. Ik word niet vrolijk van dit nieuws.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Analira

    • 1 september 2020 23:08
    ❤️ Naakt gefotografeerd! Wie beoordeelt? Zien - http://ww­w.nl­69­.cl­u­b

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nol

    • 30 augustus 2020 12:07
    Het is optioneel, staat zelfs in de titel. Je kan ze kopen met credits die je ingame hebt verdiend, zo hoef je er verder geen geld aan uit te geven. Er zit geen tijdslimiet aan. Ik zie het graaien niet zo, wel een logisch verdien model.Nieuwe personages inclusief storyline worden netjes toegevoegd, zonder extra betalingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 30 augustus 2020 20:08
    @Nol Dit is dus het grootste non argument he, en eentje waar de industrie op rekent.
    Je snapt natuurlijk wel dat je met ingame credits eeuwenlang zal moeten grinden om hetzelfde te krijgen als een betalende speler.
    Optioneel of niet, het hoort niet thuis in een full price game, dit hoort thuis in een free 2 play game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nol

    • 30 augustus 2020 21:43
    @darkmanwls Het zit mij totaal niet in de weg. Na de beta te hebben gespeeld vond ik de gameplay leuk en het stuk van de intro. Hiermee wil ik verder. Ik snap je punt wel hoor, maar wat er allemaal voor stickertjes te koop zijn vind ik zelf niet heel interessant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 30 augustus 2020 22:50
    @Nol Je betaalt als koper 60 Euro voor een fullprice game, dan is het volstrekt! onacceptabel om zoveel content achter battle passes etc te stoppen.

    Het enige fatsoenlijke antwoord daarop in mijn optiek is de game niet te kopen. Koop je de game, dan hou je direct met je portemonnee dit soort maffiapraktijken in stand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 30 augustus 2020 23:28
    @TheChief +1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nol

    • 30 augustus 2020 23:45
    @TheChief Wat voor content ? Ik wil het verhaal spelen, daarna misschien nog wat co'op met vrienden en misschien over een tijdje nog de verhaallijn van toegevoegde personages, dat pak ik dan toch allemaal mee voor die 60,- Euro ? Daarna heb ik het denk ik wel weer gezien. Die battlepass dingen interesseren mij helemaal niet. Daily en weekly missies doe ik nooit aan. Wat maakt mij het nou uit in wat voor broekje de Hulk loopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 30 augustus 2020 13:40
    Dit is het games-as-a-service voorbeeld. Ik weet verder nauwelijks wat voor een game dit is, naast wat ik net noem. Het doet mij denken aan Skylanders. Gewoon constant extra's kopen om meer te kunnen.

    Ik word er alles behalve enthousiast van. En of het een gewone SP game of niet, weet ik niet eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 30 augustus 2020 15:44
    In theorie vind ik het niet erg als er micro/macrotransacties zijn voor cosmetics, maar het probleem is dat we de laatste paar jaar behoorlijk veel 'live service' titels voorbij hebben zien komen, en ze waren allemaal bijzonder slecht betreft de content die ze uiteindelijk (niet) uitbrachten, of de kwaliteit van de game an sich was dramatisch (Destiny 2, The Division 2, Rainbow 6 Siege, GTA V, Fortnite, Apex Legends en Anthem).
    Er worden gouden bergen beloofd, maar uiteindelijk zitten de gamers met alleen maar bergen stront en een ontwikkelaars die hun project verlaten zonder enige vorm van communicatie.

    Daarom ben ik nogal huiverig voor deze titel, want Square Enix vraagt je om geld te investeren (d.m.v. skins kopen) voor allerlei content waarvan we niet weten wat het is, hoe veel speel uren je eruit kan halen en of ze überhaupt wel over de brug komen met die content. Het zal niet de eerste game zijn die ze stilletjes laten doodgaan.

    Los daarvan heb je ook nog is te maken met rotating content in de ingame cosmetics store, dus sommige items zullen slechter verkrijgbaar zijn dan andere (ongetwijfeld zullen dit de meer populaire items zijn) en als een gamer die echt graag wilt hebben, maar niet genoeg currency bij elkaar heeft gegrind om het te kopen, gedwongen zal zijn om zijn bankpas/creditcard erbij te pakken als een item eindelijk weer is in de store verkrijgbaar is.

    Ik heb net de blogplost van Square Enix gelezen, die gelinkt wordt in bovenstaand artikel, en als je zo'n enorme uitleg moet geven om je ingewikkelde microtransacties systeem duidelijk te maken, dan zou je je eigenlijk af moeten vragen als ontwikkelaar of ze het wel goed doen. Dit zou helemaal niet zo ingewikkeld moeten zijn: gewoon credits die je in-game verzamelt door te spelen waarmee je skins/emotes/takedowns/nameplates kan kopen, en daarnaast kan je ook dezelfde credits kopen voor echt geld als je meer geld dan tijd hebt.

    Tevens heb ik ook nog een nare smaak in mijn mond door Spiderman een PS4 exclusive te maken, en die Verizon skins…als ik deze game niet zou kopen, zou het vooral door deze laatste twee dingen komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 30 augustus 2020 16:10
    We worden tegenwoordig dood gegooid met live service games die een battle pass achtige iets heeft.
    Call of duty,rocket League,fortnite deze game hoeveel van die battle pass denken ze dat ik ga nemen.
    En meestal krijg je alleen maar cosmetische bullshit die we 10 jaar geleden bij de game hadden gekregen.
    En ze maken die games tegenwoordig zo grindy dat als je iets echt wel meestal moet bijbetalen en dan zeggen ze altijd wel je kan het net in game geld kopen maar niemand wil 40 uur grinden voor een skin

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 31 augustus 2020 12:01
    Haha dit is gewoon echt niet ok. Ik lach erom, want deze game gaat waarschijnlijk goed verkopen en gamemakers luisteren toch niet naar de community. Zij weten heus wel dat wij gamers gruwelen van in-game aankopen (zolang het geen FTP game betreft). Het interesseert ze gewoon niet. Zij willen maximaal cashen op elke game die ze uit brengen en er is geen concurrentie die hetzelfde entertainment kan bieden.

    Geen enkele andere studio kan zomaar even een Avengers game maken, dus moeten we het doen met de game. Mensen kruipen graag in de huid van deze heroes, dus heb je als fan eigenlijk wel een keuze?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Analira

    • 1 september 2020 23:08
    ❤️ Naakt gefotografeerd! Wie beoordeelt? Zien - http://ww­w.nl­69­.cl­u­b