Nieuws
Guerrilla Collective

Diverse indiestudio's houden Guerrilla Collective-presentatie

Met o.a. de makers van Baldur's Gate 3 en Disco Elysium

Geschreven door Michel Musters op
Diverse onafhankelijke ontwikkelaars hebben de handen ineen geslagen om Guerrilla Collective te organiseren, een digitale showcase met diverse nieuwe games.

Guerrilla Collective wordt op 6 juni om 19:00 uur Nederlandse tijd gehouden en dient gedeeltelijk als vervanging van het geannuleerde E3. De showcase moet aandacht geven aan aankomende titels van diverse onafhankelijke ontwikkelaars. De show wordt gepresenteerd door Kinda Funny's Greg Miller.

Onder de deelnemende studio's vallen onder andere Funcom (Mutant Year Zero), 11 bit Studios (Frostpunk), Good Shepherd Entertainment (John Wick Hex), Larian Studio's (Baldur's Gate 3), ZA/UM (Disco Elysium), Versus Evil (The Banner Saga), Rebellion (Sniper Elite 4), Paradox (Cities: Skylines) en Ysbryd Games (Va-11 Hall-A).

De showcase is op 6 juni via Twitch te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Capcom brengt dit fiscale jaar meerdere grote games uit The Elder Scrolls 6 laat nog jaren op zich wachten
9

Reacties op: Diverse indiestudio's houden Guerrilla Collective-presentatie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Baukereg

    • 12 mei 2020 09:08
    Toffe line up!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 12 mei 2020 15:22
    @Baukereg Ik weet dat jij een enorm indie lefhebber bent, zijn er nog games waar jij specifiek naar uitkijkt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 12 mei 2020 09:53
    Kunnen ze die naam wel gebruiken? ik ken een bepaalde Nederlandse ontwikkelaar die er wel erg op lijkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 12 mei 2020 09:59
    @HunterSeeker Anders zou E3 ook niet mogen, die heeft Electronic in zijn naam, net als EA (Electronic Arts).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 12 mei 2020 10:14
    @MelvinChowder Dat vind ik wel anders want hier zit de hele naam en doet mij denken aan een evenement dat Guerilla organiseerd.
    Electronic heeft daarin een veel bredere betekenis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 12 mei 2020 10:24
    @HunterSeeker Ik dacht ook meteen dat het in samenwerking was met Guerilla games, hoewel het wel gewoon een woord is natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 12 mei 2020 10:43
    @HunterSeeker guerrilla is ook gewoon een woord wat inhoud dat een kleinere groep vecht tegen een grote groep door deze proberen te ontregelen en uit te putten.
    Dus aangezien dit om een groep kleinere studio's gaat vind ik de naam best goed gekozen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 12 mei 2020 11:39
    @HunterSeeker ik denk dat we de term guerilla marketing ook niet meer mogen gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 12 mei 2020 15:10
    @HunterSeeker Dat het logo geel met zwart is en de vorm ook wel wat van Guerrilla Games' logo wegheeft helpt ook niet mee natuurlijk.

    Ik dacht zelf ook even dat het om de Amsterdamse studio ging.