Waarom Activision afscheid nam van Destiny 2

Waarom Activision afscheid nam van Destiny 2

Destiny 2 voldeed niet aan de financiële verwachtingen van Activision. Dit legt directeur Coddy Johnson uit bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers van de uitgever.

In januari kondigde Bungie aan dat de ontwikkelaar van de Halo- en Destiny-series na acht jaar de wegen ging scheiden met Activision. Bungie en Activision hebben nog geen verklaring gegeven voor het besluit.

Bij het bekend maken van de kwartaalcijfers van Activision, werd directeur Coddy Johnson gevraagd om dieper in te gaan op het vertrek van het bedrijf bij Bungie en Destiny 2. Johnson vertelt dat de uitgever hiertoe heeft besloten om drie redenen:

Ten eerste zegt Johnson dat Activision de uitgever was van Destiny 2, maar dat het niet de eigenaar was van de onderliggende Destiny-franchise. Dit is wel het geval voor de andere grote series van Activision, wat het bedrijf onderscheidt in de game-industrie. "Het bezitten van het intellectueel eigendom van een game geeft ons de kans om nieuwe ervaringen en verbintenissen aan te gaan en is dan ook een nieuwe bron van inkomsten."

Destiny 2

De tweede reden waarom de uitgever is gescheiden van Destiny is volgens Johnson omdat Destiny 2 niet zoveel geld opbracht dan vooraf werd verwacht. "Destiny wordt geroemd om de hoge kwaliteit van de content, maar het spel heeft niet voldaan aan de financiële verwachtingen van Activision."

Tot slot geeft Johnson aan dat het talent van ontwikkelaars een belangrijke, maar schaarse bron is bij Activision. Tijdens de samenwerking werd een gedeelte van dit talent in beslag genomen door Bungie om aan Destiny 2 te werken. Met de regeling die Activision nu heeft getroffen met Bungie, zullen deze ontwikkelaars na een korte overgangsperiode weer terug aan de slag gaan bij Activision.

Ook zei Activision bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers dat het bedrijf ongeveer acht procent van haar werknemers gaat ontslaan, ondanks de goede financiële resultaten.

Destiny 2 is te spelen op pc, Xbox One en PlayStation 4

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Nonsens. Er is maar één echte reden en dat is dat het spel wel goed verdiend heeft maar niet al het geld in de wereld heeft vergaard. Muahahaha. *Draait aan zijn zwarte snor* Maar serieus, de financiën zijn de enige echte reden, de rest is een rookgordijn van het standaard manager geneuzel dat je helaas bij zoveel bedrijven hoort. We leven helaas in een idiote periode waarin 100 miljoen verdienen betekent dat je 200 miljoen had moeten pakken, en 1 miljard had 1,5 miljard moeten zijn. Reden? Aandeelhouders! Ook wel bekend als rupsjes Nooitgenoeg.

0

@TheChief Alle 3 de redenen die genoemd worden hebben direct of indirect ook met geld te maken toch? Ik vind het wel een logische beslissing als ik het zo lees.

0

Het gaat er niet om of je game goed is of niet, zolang je maar zo veel mogelijk roze wapen skins en pakjes kan verkopen. En dat is eigenlijk de reden dat ik nog amper games speel tegenwoordig.

0

@Fred6er Ligt dat ook niet een beetje bij jezelf? Zeker cosmetische spullen hoef je geen geld aan uit te geven, mijn interesseert het echt helemaal niets en stoor me er ook niet aan dat een andere speler daar wel geld aan uitgeeft. Zolang hij daar maar geen voordeel uit haalt.

0
test

@Fred6er En dat degene die dat roze pakje wilt eerst gemiddeld 50 lootboxes opent waarin dat roze pakje niet zit...

0

Aanbevolen voor jou