Nieuws
Star Wars Jedi Survivor

'Disney wil elk halfjaar een Star Wars-game uitbrengen'

Op dit moment is van acht games bekend dat ze in ontwikkeling zijn

Geschreven door Michel Musters op
Disney zou van plan zijn om elk halfjaar een Star Wars-game uit te brengen.

Dat claimt journalist Tom Henderson te hebben vernomen van bronnen, zo meldt hij op Insider Gaming. "Disney zou (op het gebied van Star Wars) één grote AAA-game en een kleiner spel per jaar willen uitbrengen."

Henderson somt in het artikel acht Star Wars-games in ontwikkeling op die inmiddels zijn bevestigd. Zo werkt Quantic Dream aan Star Wars: Eclipse, komt Zynga met Star Wars: Hunters en ontwikkelt Amy Hennig met haar studio Skydance Media een nieuwe Star Wars-game.

Verder maakt Respawn Entertainment Star Wars Jedi: Survivor - een vervolg op Fallen Order - een first-person shooter en een strategische game met behulp van mensen die aan Xcom hebben gewerkt.

Tot slot werkt Saber Interactive aan een remake van Knights of the Old Republic en Ubisoft Massive aan een Star Wars-game met een open spelwereld.

Volgens Henderson zijn er meer games in pre-ontwikkeling buiten de hierboven acht genoemde spellen. Henderson vermoedt dat een game gebaseerd op de serie The Mandalorian een logische keuze is. Daar heeft hij al meerdere geruchten over gehoord.

Dit artikel delen:

Lees meer

HBO toont eerste trailer The Last of Us It Takes Two-maker bezig met motion capture voor nieuwe game
28

Reacties op: 'Disney wil elk halfjaar een Star Wars-game uitbrengen'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    san5324

    • 26 september 2022 16:23
    Hahahahaha nope.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 26 september 2022 16:24
    dus net zoiets als al die Star Wars series die ze uitbrengen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 26 september 2022 16:44
    Met de series is niks mis hoor ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 26 september 2022 16:53
    Disney moet eens kappen met dat melken en voor kwaliteit in plaats van kwantiteit gaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 26 september 2022 17:01
    @The_Stifmeister daar ben ik het mee eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 26 september 2022 17:05
    @Mmo-veteran

    Ik ook niet, die star wars series zijn echt heel erg goed en kijk er graag naar!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 26 september 2022 17:23
    @rvdno
    Dat jij iets vindt betekend niet dat het zo is.
    Ik vind die series dus echt slecht. Ik heb book of boba niet gezien. Maar Mandelorian en Obi One vond ik niet om aan te zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 26 september 2022 17:36
    @Akira Dat jij iets slecht vind betekent ook niks. Wat wel een feit is, is dat bijvoorbeeld de Mandelorian hoge ratings heeft. 93% bij rotten tomatoes bijv.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 26 september 2022 17:55
    @Sisko
    Daar heb je helemaal gelijk in. Is gewoon mijn mening. En dat is het enige punt wat ik wilde maken. Een mening is geen feit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 26 september 2022 18:10
    @rvdno ik ook. Zowel de live action als animatie series kijken goed weg. Tot nu toe vind ik alleen Obi-wan iets minder. The Mandalorian is geweldig wat mij betreft. De sfeer van Andor begint ook goed. Voelt weer heel anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 september 2022 19:25
    @The_Stifmeister zie probleem niet, disney maakt geen games ze laten andere uitgevers dit doen en studios dus als meerdere studio's aan de ip werken kan het best. Ze moeten wel hoge eisen hebben zoals niveau van ps spiderman en niet een avengers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 26 september 2022 20:16
    @The_Stifmeister Eens, en dit geld niet alleen voor Disney. Dit geld voor alle bedrijven die een sector instappen zonder er enige affiniteit mee te hebben en het zien als een verdienmodel. Het leid bijna altijd tot slechtere kwaliteit. Bij films en games pakt dit ook zeer slecht uit waarbij je zelfs met een groot budget mooie visuals krijgt verder aan inhoud ontbreekt,

    House of the dragon is mijn ogen het laatste voorbeeld ervan. Ik probeer meestal andere mensen te matigen die in mijn ogen extreem zijn in hun kritiek die ik vaak overdreven vind waarbij de pluspunten worden weggelaten. Alleen de nieuwe GoT serie is een soapserie/kostuumdrama geworden waar vast mensen van kunnen genieten alleen ik ben er niet een van. Wat een verschrikking. Rings of power heb ik nog niet gezien maar die krijgt nog slechtere reviews. Overigens zijn de reviews voor de GoT serie niet te vertrouwen waarbij mensen de serie tienen geven en de serie de hemel in prijzen als waardig vervolg op GoT dat trouw is aan het origineel. Totaal ongeloofwaardig en klaarblijkelijk proberen ze de negatieve reviews tegen te gaan door over de top positieve reviews te plaatsen. Echt heel vies.

    Ik vind games, boeken, films complexe stukken kunst die je niet in massa zou moeten willen produceren. Dus neem de tijd en maak er iets moois van. Ik denk dat dat veel memorabeler is voor veel mensen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 26 september 2022 17:07
    Dapper streven, nu maar hopen dat dit niet ten koste van de kwaliteit en creativiteit gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 26 september 2022 18:50
    @Fr3nzy Dat hoop ik ook maar ik denk dat wij beide daar een hard hoofd in hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 26 september 2022 21:28
    @Mmo-veteran
    Ja kwantiteit moet naar mijn mening geen doelstelling zijn, liever focus op kwaliteit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 27 september 2022 15:37
    @Fr3nzy Je hebt begrepen dat het allemaal verschillende bedrijven zijn die ze maken? Waarom zou de kwaliteit te lijden hebben als een ander bedrijf een andere game maakt in een ander genre, wat toevallig in hetzelfde universum afspeelt.
    Ben het eens dat kwaliteit boven kwantiteit gaat, maar zie niet in hoe dat hier een risico is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 27 september 2022 16:30
    @Sisko
    Ik zeg niet dat dat zo is maar dat, naar mijn idee, de focus niet op het aantal uit te brengen games zou moeten liggen maar op het uitbrengen van kwalitatief goede games
    Nu komt het een beetje over als lopende band werk, wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 26 september 2022 17:24
    Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet opvatten. Kan positief zijn, maar dan moeten de games wel goed zijn.
    Even afwachten dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 26 september 2022 17:43
    Is wel erg veel. Voordeel is wel dat meerdere bedrijven aan de games werken en het niet bijvoorbeeld alleen EA is die elk half jaar een game uit moet poepen.

    Dat gezegd hebbende ben ik echt nog steeds benieuwd naar de game van Amy Hennig , Quantic Dream en natuurlijk Kotor remake en vooral de Ubisoft star wars game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Janucci

    • 26 september 2022 18:26
    Je kunt ieder half jaar een game uitbrengen maar ik vind Darth Maul