Nieuws

Disney+ ondersteunt op PlayStation 5 nu 4k en hdr

Bedrijf heeft een native app voor de PS5 ontwikkeld

Geschreven door Michel Musters op
Disney heeft een native Disney+-app uitgebracht voor PlayStation 5 waarmee content in de hoogst mogelijke kwaliteit wordt uitgezonden.

Via de nieuwe app kunnen PS5-gebruikers content in 4k en hdr bekijken, zolang de film of serie die men kijkt dat ondersteunt. 

Er was al een Disney+-app op PlayStation 5 beschikbaar, maar dit is een nieuwe app die specifiek voor de PlayStation 5 is gemaakt. De vorige app was eigenlijk gemaakt voor PS4-gebruikers.

Op Xbox Series X en S was er al wel geruime tijd een Disney+-app beschikbaar die 4k ondersteunt. Voor Disney+ is een abonnement nodig. Via de app kunnen onder andere Star Wars- en Marvel-films en -series worden bekeken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Capcom heeft codes voor gesloten bèta van Street Fighter 6 verstuurd Mensen met prepaid nummers kunnen geen Overwatch 2 spelen
22

Reacties op: Disney+ ondersteunt op PlayStation 5 nu 4k en hdr

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    san5324

    • 6 oktober 2022 15:33
    Wie zal daar in hemelsnaam gebruik van maken op de Ps5?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 6 oktober 2022 15:41
    @san5324 Disney+ is zo woke dat ik er misselijk van word.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MiquelGallardo

    • 6 oktober 2022 16:17
    @san5324 Ik?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 oktober 2022 16:34
    @san5324 Uhm, IK? Waarom zou ik er GEEN gebruik van maken?
    Of was je in de veronderstelling dat, omdat jij het niet gebruikt dat dan niemand het gebruikt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 6 oktober 2022 16:43
    @Messtranor

    Ps5 supports geen dolby vision.. En zowat elke film van Disney heeft dolby vision…

    Is toch veel beter om via de app van je tv te kijken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 6 oktober 2022 18:09
    @san5324 en 99% van de mensen heeft geen tv die Dolby Vision ondersteund.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 6 oktober 2022 19:20
    @Tinus Tussengas-1 in general zal het marktaandeel van DV niet zo groot zijn maar onder de PS5-bezitters zullen zich wel bovengemiddeld veel moderne 4k tv's bevinden, toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 6 oktober 2022 19:33
    @Tinus Tussengas-1 totaal niet mee eens. Dolby vision zit op iedere oled (lg, Sony, Pana)…

    De tijd dat niemand een oled had is echt jaren geleden. Plus dolby vision zit ook op sommige led tv.

    Maar het allerbelangrijkste is dat de app op de Ps5 nu pas 4k kan weergeven..

    Wil jij me vertellen dat mensen Disney+ liever op de Ps5 hebben gekeken? Daar geloof ik niets van… Nu gebruik ik jouw woorden, 99% van de mensen hebben de app op de tv gebruikt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 6 oktober 2022 20:10
    @san5324 ^ this

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 oktober 2022 21:29
    @san5324 hoe kom je aan die 99%? Heb je bronnen voor die aantallen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 6 oktober 2022 22:48
    @Messtranor

    Ik gebruikte gewoon z'n eigen woorden tegen hem.. Lees z'n comment boven die van mij maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 oktober 2022 21:27
    @san5324 EN jij gaat er maar als vanzelf vanuit dat mijn TV het wel ondersteund?
    Mijn tv heeft uberhaubt geen disney+ app. Maar is wel 4k en heeft HDR, dus dit is voor mij gewoon een prima app.
    Beetje arrogant om er maar vanuit te gaan dat iedereen jouw luxe heeft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 6 oktober 2022 22:51
    @Messtranor

    Je leest niet goed…

    Tot vandaag was de Disney app enkel full HD op de ps4/Ps5. Je kunt me niet wijsmaken dat mensen daar gebruikt van maakte wanneer de app op tv in 4k is.

    Dat jij een tv van voor 2017 heb is jouw issue. Snap dan ook niet waarom je een Ps5 hebt (al is dit wel een aanname)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 6 oktober 2022 23:57
    @san5324 Mensen hebben een 4K tv, dat wilt niet zeggen dat ze allemaal een OLED tv hebben. 4K tv's bestaan al jaren en begonnen als gewone LCD schermen. Samsung bv heeft net pas Dolby Vision support voor hun tv's. Sowieso is Samsung voor tv's, voor mij een merk waar ik echt al helemaal niet naar zou kijken in het algemeen.

    Naast Dolby Vision is er ook gewoon HDR10. Als je geen DV tv hebt dan staat er bij Netflix of Disney+ gewoon HDR10 voor in de plaats. Overigens gebruik ik mijn 4K OLED voor alle streaming diensten en niet mijn PS5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 7 oktober 2022 07:56
    @AveryJackson

    Het belangrijkste van alles is dat de app op Ps5 nu pas 4k aanbiedt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 oktober 2022 09:15
    @san5324 omdat dus het nu pas een daadwerkelijke ps5 app is. Daarvoor was het de ps4 app

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 oktober 2022 08:30
    @san5324 omdat mijn tv gewoon 4k, hdr10 en 60 fps ondersteund. Waarom zou ik dan geen ps5 hebben?

    Wat voor redenaties heb jij joh?
    Overigens is mijn tv van 2021. Dus nogmaals, waar haal jij je conclusies vandaan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 7 oktober 2022 11:36
    @Messtranor

    Je praat zo veel nonsense ik stop ermee.
    Eerst heb je een tv die geen Disney+ kan (tv jonger dan 2017 konden geen d+ draaien, en dat is een feit)en nu heb je een tv van 2021 maar er zit geen Disney+ op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 oktober 2022 11:46
    @san5324 Ja, en waarom is dat onzin? Jij weet van ieder merk en type TV welke apps erop zitten? Mijn tv heeft geen disney plus. Kan jij onzin vinden maar t is zo. Er zit wel netflix, en amazon op maar bijvoorbeeld ook geen HBO.
    Wellicht weet jij gewoon niet zoveel als jij denkt dat je weet.
    De enige manier waarop ik HBO of Disney+ kan kijken is dus door een extern apparaat zoals een chromecast, of………een playstation 5!!!!

    Dus, verklaar je nader, waarom is het onmogelijk dat mijn tv geen disney+ heeft?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 7 oktober 2022 13:23
    @Messtranor ik verklaar helemaal niets, absoluut niet tegen iemand die niet fatsoenlijk kan communiceren zonder te schreeuwen.

    Succes.