DirectX 8 uitgelegd | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De mensen bij SharkyExtreme hebben een mooi artikel in elkaar gedraaid over de nieuwe functionaliteit van DirectX 8. Een keer per jaar houdt Microsoft de 'Meltdown', een conventie waar alle nieuwe ontwikkelingen op hardwaregebied worden besproken.

Microsoft beweerde bij de release van DirectX 7 al een tijdje aan de opvolger bezig te zijn, dus het mag dan ook niet zo vreemd worden genoemd dat de verwachtingen hooggespannen zijn.All we ever needed to know about DirectX 8, we learned at Microsoft's Meltdown 2000. (Except for when it will actually arrive packed inside a game.) A wide variety of new features are coming down the pike. With DirectX 8, Microsoft is catching up with the hardware. The main features of today's hardware, programmable T&L engines, programmable pixel shaders, and programmable multi-sample rendering, are going to be more acce ible through hardware, which means we will see more games taking advantage of the technology. We think the future has some beautiful graphics in store for us all.Een zeer mooie functie is DirectPlay Voice, waarmee nu eindelijk een standaard lijkt te komen voor online voice-communicatie.

DirectX 9 kwam nu ook al ter sprake, dus met een beetje geluk zitten we aan het einde van volgend jaar op versie 78. Of we moeten dan allemaal zijn bekeerd tot de XBox


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou