Nieuws

Dinsdag komt een grote Assassin’s Creed Valhalla-patch uit

Geschreven door Marvin Toepoel op
Ubisoft geeft details over een grote update voor Assassin’s Creed Valhalla die aankomende dinsdag uit moet komen.

Update 1.5.0 is 9 tot 16 GB groot - afhankelijk van het platform - en bevat een rits aan bugfixes, waaronder voor een bug die het onmogelijk maakte om de quest A Brewing Storm af te maken. Ook zijn er verbeteringen voor de stealth-gameplay doorgevoerd; vijanden blijven onder andere langer op hun hoede als Eivor wegduikt, en ze reageren beter op zijn fluitje.

Nieuw is de Saga-moeilijkheidsgraad, waarbij spelers zich niet druk hoeven te maken om gevechten en stealth. Vijanden richten in deze modus minder schade aan en geven je langer de tijd om stealth-handelingen uit te voeren als Eivor gezien wordt.

De update geeft spelers ook meer controle over de gevechtsinstellingen. Zo kan nu aangepast worden hoeveel schade Eivor ontvangt, hoeveel hij zelf aanricht, hoe snel hij weer healt, hoe snel zijn adrenaline hervult en hoeveel leven de vijanden hebben.

Tot slot voegt update 1.5.0 meer controllers-ondersteuning toe aan de pc-versie (Nintendo Switch Pro en Stadia), en bereidt hij de game voor op de komst van uitbreiding Dawn of Ragnarök. In die dlc, die volgens Ubisoft zo’n 35 uur aan content bevat, kruipen spelers in de huid van Odin als hij op zoek gaat naar de dwergenwereld Svartalfheim.

Dit zijn de downloadgroottes van update 1.5.0 voor alle platformen:

Xbox Series X/S: ~12.27 GB

Xbox One: ~9.84 GB

PlayStation 5: ~3.60 GB

PlayStation 4: ~7.94 GB

Pc: ~15.09 GB

Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök verschijnt op 10 maart voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S, Xbox One en pc. 

Bron: Ubisoft

Dit artikel delen:

Lees meer

Zes nieuwe Pokémon-aankondigingen gepland voor deze week Meer details over release Elden Ring bekend
15

Reacties op: Dinsdag komt een grote Assassin’s Creed Valhalla-patch uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 21 februari 2022 18:23
    Heerlijk hoe hard ubisoft inzet op toegankelijkheid.

    Kan niet wachten op dawn of ragnarok. Al moet ik dat wel, zit nu op 70 uur in AC Odyssey en ben nu op 50% van de content. En voor ik aan ragnarok begin wil ik de base game en eerste twee dlc van valhalla weer opnieuw doen. Ach ja ik ga in ieder geval een mooie tijd tegemoet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 22 februari 2022 10:35
    @coola Zo dan heb je nog flink wat te doen haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigds9fan

    • 21 februari 2022 20:57
    Vind het wel een beetje cheap hoe Ubisof je kort na release (en niet op zodat reviewers het mee kunnen nemen) mensen een XP booster probeerde aan te smeren en nu opeens allelei settings gaat toevoegen.

    Ja het is leuk maar dat hoorde er meteen al in te zitten. Had ik bijvoorbeeld een boel kunnen skippen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 21 februari 2022 22:10
    ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel gamers eivor als vrouw spelen en hoeveel als man. Bij AC Odyssey waren er dacht ik veel meer Kassandras onder de fans dan haar broertje Alexios, de voice acting was beter. Hoe is dat hier? Ik probeer niet een gender discussie te ontketenen, ben gewoon benieuwd. Ik vind zelf in ieder geval de zoveelste spierbunder alpha male totaal niet interessant om te spelen, maar dat is prsoonlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grenztruppe

    • 21 februari 2022 22:33
    @gotcha123 Ik heb zelf de optie gekozen dat de Animus kan kiezen. dus effectief is dat enkel in die hemelse wereld (naam kwijt) als de mannelijke versie en in de normale wereld als de vrouwelijke. Ik had eerst ff gezocht naar argumenten voor en tegen. Ik vind het zo prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 februari 2022 22:38
    @Grenztruppe

    Is ook de lore wise manier en imho ook de logische manier. Heb zelf ook als female Eivor ( geweldig neer gezet door de actrice) gespeeld en voor de momenten dat ik was , was ik een man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 22 februari 2022 11:21
    Eivor is ook een van de mooiste AC vrouwen, net onder Evie frye en Elise de la Serre

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 22 februari 2022 11:32
    @coola nooit bij stil gestaan dat dat kon, interessante optie eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 22 februari 2022 00:30
    @gotcha123 Begonnen met Eivor female puur omdat ik in al mijn games waar deze optie zit voor een vrouwelijke char kiest.

    Waar Odyssey een geweldig protagonist had …. Kassandra had Valhalla een verschrikkelijk personage, na een tip hier van iemand die hetzelfde had overgestapt naar de mannelijke versie en hoewel dit iets beter was blijft de protagonist zowel mannelijk als vrouwelijk een verschrikkelijk iets.

    Toch ga ik de DLC spelen maar wanneer dat is de grote vraag, normaal slinger ik een DLC van AC gelijk aan, bij Valhalla heb ik geen haast want het was mijn 1e boring AC game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigds9fan

    • 22 februari 2022 10:20
    @DarkraverX Moet toegeven dat ik Eivor weinig vrouwelijks vind hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 22 februari 2022 11:15
    @Bigds9fan Dat merk je voornamelijk wanneer ze de bek opentrekt. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 22 februari 2022 11:30
    @Bigds9fan vond ik weer niet, ik hou wel van dat soort characters. Mijn probleem is dat ik bij een mannelijke krachtpatser meteen niet meer loskom van alle domme spierbindels in alle films. De stille "shoot first ask questions later" dombo's die de hele tijd boos zijn. Gaap. Ik kan dan niet meer van het spel genieten. Puur persoonlijk hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 22 februari 2022 09:51
    Bijzonder dat ze een makkelijkere moeilijkheidsgraad toevoegen. Ik voel me nu al zo overpowered en sla me overal zo doorheen. Stealth speel ik omdat ik het leuk vind, maar niet omdat het nodig is. Als ik wil ren ik guns blazing (maar dan met m'n axe…) naar binnen en sla ik in m'n eentje een complete nederzetting kort en klein zonder rations te gebruiken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 22 februari 2022 10:45
    @woutzorz Inderdaad, ze hebben dit soort combat ooit toegevoegd om het ook wat uitdagender te maken maar dat is op begeven moment ver te zoeken. Ik kan me door de meeste situaties gewoon button mashen en neem soms niet eens meer de moeite om te counteren of dodgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 22 februari 2022 11:31
    @woutzorz helemaal waar. Ik vond het leuk een klooster uit te moorden en pas als er een deur ingetrapt moet worden de raid beginnen. En dan nog was er niet veel moeilijks aan.