Nieuws
Gears 5

Digital Foundry test Xbox Series X-update voor Gears 5

Update is op Series X-lancering beschikbaar

Geschreven door Michel Musters op
Gears 5 is een van de backward compatible games die op de lancering van de Xbox Series X een forse update krijgt. Techsite Digital Foundry heeft deze update al aan de tand gevoeld.

De update zorgt er voor dat de game in 120 frames per seconde in de multiplayer draait op zowel Series X als Series S. Tussenfilmpjes in de campagne draaien nu op 60 fps in plaats van 30 fps. De update voegt ook een New Game+-modus toe. Ook worden er twee nieuwe moeilijkheidsgraden toegevoegd: Inconceivable - de hoogste moeilijkheidsgraad die er is - en Ironman, dat hetzelfde is als Inconceivable, maar spelers de campagne helemaal opnieuw laat opstarten wanneer ze doodgaan.

Verder kunnen spelers in de game Marcus Fenix in WWE-legende en Guardians of the Galaxy-acteur Dave Bautista veranderen. Bautista gaf in interviews meerdere keren aan dat hij graag Fenix zou spelen in een Gears of War-film, en uitte zijn teleurstelling dat hij nooit voor de rol gevraagd werd.

Hieronder zijn de testresultaten van Digital Foundry te zien. De Xbox Series X en Series S komen op 10 november uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fast travel in The Witcher 3 heeft geen laadscherm op Xbox Series X 'Xbox Series S heeft 364 GB aan schijfruimte voor games'
13

Reacties op: Digital Foundry test Xbox Series X-update voor Gears 5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 4 november 2020 09:10
    had niet gezien dat de one x toen dynamisch 4k was. Snapte er ook niks van dat me 2080 ti deze game niet op ultra settings vol 60 kon houden maar dat er wel drops waren.
    Maar nu snap ik hem one x en series x draaien dynamisch 4k.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 4 november 2020 09:53
    Dat is het enige wat noemenswaardig is. Kan mijn serie x wel gewoon in de doos laten als deze uitkomt :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 4 november 2020 11:20
    De series S heeft dynamische resolutie tussen de 720p en 1440p.

    ouch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 4 november 2020 11:51
    @ali3n8tor Zit je nou te janken op het internet? Of mag het in dit geval omdat het om XBox gaat?
    Ik ben nog even aan het aftasten wat precies de regels zijn m.b.t. 'janken op het internet' zoals je dat gisteren zo mooi noemde.
    Ik weet inmiddels dat alle kritiek op Sony daaronder valt, maar vraag me dus af of dat ook geldt voor kritiek op XBox.

    Alvast bedankt voor je antwoord

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 4 november 2020 12:00
    @fonsrutte ach. Op de ps4/5 heeft deze game 0 fps op alle resoluties, aangezien deze game daar niet voor bestaat.

    Beetje appels en peren series s en series x vergelijken…. 4 TF vs 12+ TF

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 4 november 2020 12:44
    @fonsrutte Nee fons, jammer van je poging, dit valt onder iets pijnlijks observeren en niet janken. Ik weet dat je butthurt bent, zo erg dat je de volgende dag het nogmaals probeert en het niet los kan laten, en door gaat zitten janken.

    Dan laat je jezelf wel heel erg kennen, het zit je erg dwars. Of in ieder geval dat ik jou een jankertje heb genoemd.

    Maar laten we het ontopic houden, ik vind de series S een prachtig apparaat voor mensen die niets hebben met framerates en resoluties, ik hoop dat ze er veel van verkopen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 4 november 2020 13:39
    @ali3n8tor Hé jongen, ik stelde een eerlijke vraag, rustig man.
    Ik wist niet dat je het vervelend vond dat er vragen gesteld werden over 'janken op het internet', ik wilde je echt niet kwetsen.

    Het is natuurlijk wel een beetje mijn schuld, ik weet natuurlijk dat dit een gevoelig onderwerp voor je is, gezien je wat ongemakkelijke reacties van gisteren, maar ik heb serieus mijn best gedaan de vraag zo diplomatiek mogelijk te stellen. (ok niet echt)
    Maar ik kan zeker nog wel wat leren als het daarop aankomt.

    Hé, het was maar een grapje joh, doe niet zo serieus. Ik dacht dat je het wel kon hebben, maar een mens kan zich vergissen.
    Ik zal geen grapjes meer met je uithalen voor het echt genant wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 5 november 2020 14:44
    @ali3n8tor Butthurt? Uw reacties zijn wel van laag niveau gezien alle beledigende woorden in uw teksten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 november 2020 12:23
    @ali3n8tor maar wel de ultra settings van pc met de update die daar nog niet voor is. Ken zat pc gamers die op 1440p gamen en dan ultra settings op 120 fps of 60 fps.
    Dus waarom is dit zo slecht voor de s. De s is in de markt gezet voor 1440p resolutie. Dat op sommige moment het zakt ja dat kan doet de series x ook bij deze game naar 1080p.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 4 november 2020 12:47
    @hulstpower 720p als base is geen 1440p - het feit dat de series S zo underpowered is en het niet eens gewoon op 1080p kan draaien vind ik jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 november 2020 17:02
    @ali3n8tor je moet niet kijken naar de resolutie maar op welke settings het doet. En dat ie zakt is normaal doet de series x kennelijk ook op een select aantal momenten en dat zal met dat 720 momenten ook zijn. Gaat er om zakt ie in fps. Denk dat jij de moment dat ie zakt niet eens ziet met je ogen want is heel kort moment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 5 november 2020 19:18
    @ali3n8tor vergelijk anders even de grafische kracht met de series X en de ps5, dan praten we weer verder 😉🙋‍♂️🙋‍♂️

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 5 november 2020 01:36
    Al dat gezeik over die series s het is een optie voor mensen die next gen voor wat minder willen kopen of de beurs er niet naar hebben en dus zal die niet een powerhouse zijn nee. Vergelijken doe je met de series x !!