Dat Russen meer kunnen dan vodka drinken en bontmutsen dragen, blijkt uit het feit dat één van de interessante titels van dit jaar uit het voormalig communistische land komt. We hebben het hier over de first person shooter S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost, die zich rond de gebeurtenissen in 1986 bij de ontplofte kernreactor in Tsjernobyl afspeelt.

Onlangs kon het Russiche magazine een interview houden met wat werknemers van GSC Game World, de ontwikkelaar van de game. Het vraaggesprek gaat wat dieper op een aantal onderdelen in, zoals de AI, de NPC's en het speelgebied.A: The engine will do honest work of calculating the events in the Zone. Stalkers will move around, encounter anomalies, perform missions for the customers. From time to time they will return to the dealers to sell the artifacts and to buy some food and equipment. When the encounter superior enemies, they will try to avoid confrontation, run away during the battle, and if the chances of winning are small they may even hide, or setup an ambush. Seriously wounded NPC will not be able to move around the Zone by himself and will ask for assistance. If no help comes, NPC will die. Voor het volledige interview, klik je op de volgende link.