Alle Bruce Willis fans kunnen over niet al te lange tijd genieten van Die Hard: Nakatomi Plaza. Het spel dat begon als een Half-Life Mod is nu een volledige shooter geworden. De onlangs verschenen demo viel niet bij iedereen in goede aarde, maar Bruce heeft altijd iets extra's als het nodig is. The Armchair Empire ging op bezoek bij Bryan Ekman, Art Director van Piranha Games, om te babbelen over de nieuwste Die Hard game. De geschiedenis van het spel, features en het verhaal worden allemaal besproken. Zo zullen naast de bekende film terroristen ook een aantal nieuwe figuren hun opwachting maken.How good it the enemy AI? Will they respond to sound, fallen comrades, tracks of blood, etc.?

Our AI focuses mostly on combat, leaving a lot of the searching and such to custom events put in place by scripters. The combat AI is very in-depth, capable of dodging, rolling, sidestepping, using cover, leaning, and checking line of fire.

The latest LithTech engine – how does it compare to the Half-Life engine? Better in some ways, different in others. We’re happy with what we ended up with. Zoals je mocht verwachten zal het bekende "Yippy-ki-yay", met of zonder MOFO, volop aanwezig zijn in het spel. Volgens Bryan is het zeer goed mogelijk dat er een tweede deel gebaseerd op de Die Hard films zal verschijnen. Voorlopig moeten we het eerst doen met Nakatomi Plaza.