Alweer een jaar geleden kwam PopTop software met Tropico, een lekker zonnige, vrolijke tycoon-variant die zich afspeelde op een eiland waarop jij de rol aannam van dictator. Het spel was leuk uitgewerkt en zeker leuk voor een tijdje, maar het was op den duur misschien ook iets te beperkt. Nu heeft Frog City de reeks overgenomen van PopTop en is hard bezig met een vervolg. Dit maal geen dictator, maar het andere, gemene eiland gespuis: piraten. For starters, Tropico 2 uses what Frog City calls "a plunder-based economy." In Tropico, you made money by exporting goods or attracting tourists. But this time, you'll make money by going out and stealing it. Your pirates set sail to prowl the seas and, barring any mishaps, they'll eventually return with a boatload of booty. As with the first game, there's a system of raw materials and processed resources, but these exist almost entirely to make your pirates happier and more efficient. Build stuff to make your pirates better, because better pirates steal more money, and more money lets you build stuff to make your pirates better. CG Online heeft een preview-artikel online gezet wat eerder al in Computer Games Magazine verschenen is. Het artikel gaat ook vergezeld van de nodige screenshots die genomen zijn in een resolutie waarin de interface meer dan de helft van het scherm inneemt. In het spel zullen allerlei piraten-aspecten een rol gaan spelen, waaronder het beroemde zwaardvechten. You fight like a cow!