Dice: 'Spelers willen hun games anders, maar hetzelfde' | Gamer.nl

Dice: 'Spelers willen hun games anders, maar hetzelfde' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Iedereen wil een unieke game spelen. Maar als spelers dat dan krijgen, vinden ze het niks omdat het anders is", zo vertelt Bach. Tijdens het interview verplaatst de producer zich in de gedachtegang van een speler. "Ik ben ook een consument, dus ik weet wat ik wil. Het is de kla ieke 'hetzelfde, maar anders'-mentaliteit. Het spel moet vergelijkbaar zijn met wat ik had, maar het moet tegelijkertijd weer uniek zijn. De vraag is alleen: wat cla ificeert als hetzelfde en wat als uniek?' Hoe ver moet je daarin gaan?"

Bach legt uit dat het de taak van DICE is om de vernieuwing goed te verpakken. "We moeten een nieuwe visie of iets dergelijks presenteren, iets waarvan de consument zegt: 'Ah, ik snap het, maar toch is het helemaal nieuw'. Maar waardoor wordt dit gevoel versterkt?" Hij beantwoordt zijn eigen vraag met het feit dat Battlefield 3 een wereld heeft die echter aanvoelt, fysieker, maar dat het ook verbeterde animaties en graphics heeft. "Dit vereist meer geavanceerde technologie dan gamers mi chien geloven."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou