Nieuws
Battlefront 2

Dice kondigt 'grootse veranderingen' aan voor Star Wars Battlefront 2

Nieuwe gamemodus en meer

Geschreven door Arran Winmai op
Ontwikkelaar Dice laat weten dat er grote plannen zijn voor Star Wars Battlefront 2.

De mededeling werd gemaakt op de website van Star Wars Battlefront 2. Volgens de developer komt er een nieuw progressie-systeem dat feedback van de fans in rekening heeft genomen. Hierover komen meer details in maart. Ook komt er een nieuwe gamemodus genaamd Jetpack Cargo in februari. Hierin moeten twee teams van acht spelers het tegen elkaar opnemen met jetpacks. De modus is er voor een gelimiteerde tijd. Ten slotte komt er "binnenkort" een nieuw seizoen. De makers "hebben veel geleerd van seizoen één" en willen dat graag toepassen in het volgende seizoen. Wat dit precies gaat bevatten en wanneer de content gaat verschijnen is onduidelijk, maar het zal "binnenkort" bekend worden.

Verder deelt Dice in dezelfde post statistieken van afgelopen games. Zo speelden 42% van de spelers de kant van de opstandelingen terwijl 58% vocht voor de First Order. Daarentegen maakten spelers 18,5 miljoen takedowns als Finn terwijl ze er maar 8,2 miljoen maakten als Phasma.

Star Wars Battlefront 2 verscheen afgelopen november voor PS4, Xbox One en pc. De game kreeg rondom release veel kritiek om de lootboxes en het progressiesysteem. EA haalde voor release nog de mogelijkheid om lootboxes te kopen uit de game en heeft beloofd de game aan te blijven passen.

Star Wars Battlefront 2

Dit artikel delen:

Lees meer

Street Fighter 5 krijgt Monster Hunter World-items Switch-versie van Voez dankzij update toch op tv te spelen
24

Reacties op: Dice kondigt 'grootse veranderingen' aan voor Star Wars Battlefront 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Hiss

    • 25 januari 2018 15:35
    Nu hoop ik alleen nog op grootse veranderingen in the Last Jedi. Wat een onlogische puinhoop was die film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord_Bono

    • 25 januari 2018 15:59
    @Hiss Stel je niet aan kleuter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • theGrimm

    • 25 januari 2018 16:20
    @Lord_Bono Hij/ zijheeft gewoon gelijk. Die film was naar mijn mening de slechtste SW film ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inflatable

    • 25 januari 2018 18:23
    @theGrimm Ik heb hem 2x gezien en was na de 1e keer ook niet overtuigd, maar na de 2e keer snapte ik de film veel beter.. Ik vond het uiteindelijk een prima Star Wars film, de verhaallijn en boodschap waren duidelijk en typisch Star Wars.. Alleen de scenes met Leia waarin ze door de ruimte "vliegt" en hoe Luke zichzelf projecteerde op het einde blijven een beetje vreemd, maar voor de rest prima Star Wars film.. Ik kijk nu al weer erg uit naar Episode 9 om te zien hoe het verder gaat met vooral Rey en Kylo Ren en hoe ze met Leia zullen omgaan (omdat de actrice overleden is)..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 25 januari 2018 19:34
    @Inflatable Maar wat vond je dan van een force ghost die ineens materie (weersomstandigheden) kan beïnvloeden? Toen vroeg ik me echt af in hoeverre Rian Johnson zich had ingelezen. Maar zoals dit, kan ik nog heel veel noemen los van de erg vreemde force uitspatting van Leia.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 25 januari 2018 20:44
    @Hiss
    De scène met yoda is mijn favoriete deel (samen met de throneroom battle) van the last jedi. Als je jezelf beter zou inlezen, dan zou je weten dat er in de star wars canon al force entiteiten zijn die meer kunnen dan de force ghosts uit de originele trilogie. Dus heel gek is het niet dat force ghosts ook meer kunnen, dan alleen verschijnen en praten. Als je iets nog niet hebt gezien wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Ook in de oude films werd geleidelijk meer over the force onthuld, dus waarom mogen ze daar in de nieuwe films niet een stap verder in gaan? Dat houdt het juist origineel en fris in plaats van hetzelfde te doen. Iets waar een hoop mensen the force awakens op afvielen. Doen ze het nu eens anders is het weer niet goed…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 25 januari 2018 21:14
    @obi-twan kenobi Ik vond the Force Awakens wel erg goed. Niet vernieuwend, maar een goed nieuw deel in de saga. Verrassingen houden een verhaal fris, maar ik vond veel wendingen in deze film erg ongeloofwaardig/onlogisch. (Leia als meest duidelijke voorbeeld). Maar ik ben oprecht benieuwd wie/wat je bedoelt met force entiteiten die meer kunnen dan de force ghosts. Ik kan zelf niets bedenken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inflatable

    • 25 januari 2018 22:15
    @Hiss Het is allemaal fantasie he, je kan er eindeloos over blijven discussiëren allemaal, maar dat is dus vrij nutteloos want iedereen denkt er weer net ff anders over.. Mij gaat het er vooral om dat de film boeit en dat deed deze zeker..

    @obi-twan kenobi Precies, het is toch nooit goed voor iedereen.. The Force Awakens kreeg kritiek dat het wel erg veel leek op de 1e films, The Last Jedi doet het anders en is het ook weer niet goed.. Ik ben gewoon gestopt me te laten beïnvloeden door allerlei meningen vooral op het internet, vooral overdreven negatieve (wat tegenwoordig helaas wel mode lijkt)..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 26 januari 2018 08:01
    @Inflatable Ik geef toe dat het een mooi geregiseerde film is die tot het einde blijft boeien. Maar met het verhaal is iets verschrikkelijk mis. Ja; het is fantasie. Maar deze film klopt gewoon niet met alle voorgaande Star Wars delen. Het is vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Lord of the Rings deel 4, waarin Gandalf ineens zou beweren dat the one ring nooit kracht heeft bezeten en dat Gimli de dwerg stiekem een machtiger tovenaar is dan Gandalf. Het is fantasie dus alles kan; maar dit soort plotwendingen zou alle voorgaande delen belachelijk maken. En the Last Jedi staat bol van dit soort onwaarschijnlijkheden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 25 januari 2018 22:15
    @Hiss
    Bijvoorbeeld de force wielders uit de clone wars serie en de bendu uit star wars rebels. Ze zijn niet in de films te zien, maar wel degelijk canon en konden meer dan de oude force ghosts.

    In rebels laat yoda zich ook als projectie aan ezra en kanan zien en in die tijdlijn zat hij ondergedoken op dagobah. Iets wat Luke dus ook doet in the last jedi.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 26 januari 2018 08:32
    @obi-twan kenobi Dat laatste wat je noemt van Luke Skywalker had ik persoonlijk geen moeite mee. Rebels heb ik nog niet gezien dus daar kan ik helaas niet over meepraten. Maar voor die force wielders gold volgens mij ook : dood is dood en dan kun je niks meer. Het feit dat het voor Yoda niets uit lijkt te maken of hij dood of levend is, laat je automatisch de vraag stellen; Waar was hij al die andere keren? Maar dit is slechts 1 onderwerp. Neem bijvoorbeeld het offer van Holdo. Alsof er geen automatische piloot, aangevuld met wat protocol droids die crash course hadden kunnen inzetten? Er wordt mijns inziens volkomen voorbij gegaan aan alle lore die al bestaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 26 januari 2018 16:58
    @Hiss The Force is all around. It doesnt belong to the Jedi, The Force belongs to everyone.

    FORCE ghost, zijn zo sterk met The Force dat ze er een onderdeel van zijn geworden, en aangezien ALLES verbonden is aan The Force, lijkt het mij heel logisch dat de betreffende ghost hier invloed op kon uitoefenen.

    The Last Jedi was voor mij dan ook een frisse wind door een serie die door nostalgie te lang op de gebaande paden bleef.

    Ik vind de gehele serie erg vermakelijk en ook de Pre- trilogy vond ik leuk uit een entertainment perspectief.

    The Last Jedi veranderd het spel en op een, naar mijn bescheiden mening, originele sterke manier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 26 januari 2018 20:12
    @Krytuun Die verklaring die je geeft over de force, daar kan ik me zeker wel in vinden. Alleen vind ik het vervelend dat deze film vol zit met dit soort momenten. Deze sprong er voor mij persoonlijk uit. Want bij mij blijft de vraag: hoe kan het dat iets dergelijks in eerdere films/series niet voorkomt door force gebruikers? Het maakt het vooral nogal onwaarschijnlijk en ondoordacht door de opeenhoping van vele andere onlogische zaken in deze film. Ik heb echt heel erg de indruk dat Rian Johnson nogal onzorgvuldig te werk is gegaan bij het schrijven van het script. Ook omdat er veel plot elementen/personages, die opgestart zijn in the Force Awakens, op doorgaans knullige wijze de nek wordt omgedraaid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 25 januari 2018 16:39
    Last Jedi is de beste film van de nieuwe trilogie (tot nu toe)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 januari 2018 17:04
    @Hiss Overdrijven is ook een vak. Het is hip om The Last Jedi kut te vinden.
    Er is inmiddels een hele rits van 13 in een dozijn superhelden-films uitgekomen, waarvoor men gewoon in de rij gaat staan bij de bios. Maar oh jee als Star Wars iets anders doet dan verwacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 26 januari 2018 13:20
    @fonsrutte Als ik de film al "kut" zou vinden is dat niet op hip te zijn
    Ik vorm gewoon mijn eigen mening, probeer die zo goed mogelijk te onderbouwen en verder niets.

    En als iemand de film wel tof vindt, moet ie zelf weten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 25 januari 2018 16:21
    Deze game is, gelukkig want volledig terecht, al lang burned and buried.

    Next.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inflatable

    • 25 januari 2018 18:34
    @TheChief Totale onzin, de game wordt ondanks al het gezeik rond de launch nog door genoeg mensen gespeeld..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 25 januari 2018 20:11
    @Inflatable een magere 10.000 is niet echt bepaald veel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inflatable

    • 25 januari 2018 22:26
    @armilo-theus en dat aantal haal je waar vandaan? Want zover ik weet zijn er geen bronnen die laten zien hoeveel mensen de game spelen..

    Ik ga gewoon uit van eigen ervaring met de PC versie waar ik tot nu toe totaal geen problemen heb om voor welke gamemode dan ook volle sessies te vinden als ik wil spelen.. Dat is voor mij dus genoeg spelers, of het veel of weinig is boeit verder niet.. En op de consoles zitten hoogstwaarschijnlijk nog meer spelers dan op PC.. Dat de game dus (al) dood zou zijn is totale onzin..