Dice: 'Inkleuring geven aan vervolg Battefield: Bad Company 2 lastig' | Gamer.nl

Dice: 'Inkleuring geven aan vervolg Battefield: Bad Company 2 lastig' | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Volgens Troed on komen fans van de games terug met veel feedback, waardoor het lastig onder woorden is te brengen wat de precieze kwaliteit van Bad Company 2 echt is. Hierdoor is een vervolg maken volgens Troed on lastig. "Sommige mensen zeggen dat ze de multiplayercontrols sneller en directer vonden. Sommige mensen vonden de singleplayer, de personages en de humor leuk." Troed on vervolgt: "Mensen vinden verschillende dingen leuk. Je komt daarmee op een punt dat, als je een vervolg zou maken, je jezelf moet afvragen wat dat precies inhoudt."

Volgens Troed on is de feedback die Dice heeft gekregen op Bad Company 2 lastig voor het team om echt mee te kunnen werken. "Sommige zeggen dat de multiplayer de beste is die we ooit hebben gedaan. Ok, waarom is dat? Voor mensen is het moelijk om dat onder woorden te brengen, wat het moeilijk maakt voor ons. (...) Maar kunnen we het? Natuurlijk. We hebben onze eigen theorieën als het aankomt op de multiplayerstand."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou