Nieuws
Battlefield 3

Dice hint naar Battlefield-onthulling in juni

En we blijven nog even wachten...

Geschreven door Michel Musters op
Het is waarschijnlijk dat de nieuwe Battlefield-game in juni wordt onthuld.

Via het officiële Battlefield-account op Twitter werd daar naar gehint. In de tweet worden een aantal woorden genoemd die met het woord 'soon' (Engels voor 'binnenkort') rijmen, waaronder 'june' (juni) en 'boom' (boem). Hoewel het geen bevestiging is, lijkt een onthulling in juni dus aannemelijk. 

Dat later dit jaar een nieuwe Battlefield-game uitkomt - en volgend jaar een mobiele Battlefield-game - is eerder dit jaar al bevestigd door EA en Dice. Gamers wachten met spanning op de onthulling. Er gaan diverse geruchten, onder andere over de setting van het spel - volgens sommigen in de nabije toekomst - en de mogelijke onthullingsdatum.

De nieuwe Battlefield is in ontwikkeling bij Dice, alsmede Criterion en Dice LA. Electronic Arts Gothenburg helpt daarnaast mee met de ontwikkeling van de technologie achter de game. "Op dit moment polijsten en balanceren we het spel en maken we de best mogelijke Battlefield-game", zo stond in een recent persbericht. Er werden beschrijvingen gebruikt als "alles veranderende destructie", "gigantische gevechten" en "meer spelers en chaos dan ooit tevoren".

Dit artikel delen:

Lees meer

Gears of War-studio stapt over op Unreal Engine 5 Uncharted 4 door meer dan 37 miljoen mensen gekocht en gedownload
8

Reacties op: Dice hint naar Battlefield-onthulling in juni

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    GoofyZ3

    • 11 mei 2021 11:22
    Heb er weer zin in! Een van mijn favoriete games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dinkelgamers

    • 11 mei 2021 12:28
    Wel logisch tho want dan is natuurlijk de e3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 11 mei 2021 14:13
    Zou dit spel dolgraag willen spelen eind dit jaar met een nieuwe rtx 3080 4k pc. Maar ja. Hardware tekorten. Lukt alleen met 600 euro meerprijs boven een redelijke (historische) prijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sall3mander

    • 11 mei 2021 18:29
    Vind EA’s definitie van ‘soon’ wel erg niet soon 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 11 mei 2021 20:04
    @Sall3mander “soon” is het meest gehate woord op het internet:) Zelf hoopte ik eigenlijk op deze week. Had wel zin in wat gameplay en een mooie trailer. (Niet zoals bf5 aub)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 11 mei 2021 20:44
    @rohirrimdwarf haha ja die onthullingstrailer was ver-schrik-ke-lijk.
    Het spel zelf wel ok imo, ik heb meer uren in de mp gestoken dan bij BF1…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 19 mei 2021 21:42
    @clandestine666 ik vond de mp van bf5 een stuk beter dan de kritieken je deden doen geloven. Vond het jammer dat er relatief weinig spelers het spel speelden. Waarop je op normale tijden geen server kon vinden. 11 uur s’avonds bijvoorbeeld. Voor mijn gevoel zat er genoeg spanning in de multiplayer. Ik vond sommige momenten echt intens goed op bepaalde maps met veel vegetatie.

    Maar EA heeft dit naar mijn mening verkloot door het ww2 gevoel te verspelen door al die zeldzame historische cosmetische onzin. En onbekende/niet echt relevante historische veldslagen. Voor mijn gevoel horen 90% van de soldaten gewoon in een klassiek uniform rond te lopen. En niet al die leren jacks en mechanische kunstarmen e.d.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 12 mei 2021 09:57
    Al die hype om een aankondiging de afgelopen dagen. En dan is het pas in juni… Hype meteen weer weg. Ben altijd wel benieuwd hoe de game er grafisch uit gaat zien. Dat doen ze toch altijd erg goed. Verder heb ik er niet zoveel mee, helaas.

    Ik speel die games altijd verkeerd. Van alle kanten constant beschoten, inclusief de lucht. Kan mij er maar niet mee vermaken.