Nieuws

Diablo Immortal komt op 2 juni uit op mobiel en pc

Alle versies bevatten cross-play

Geschreven door Michel Musters op
Diablo Immortal verschijnt op 2 juni op iOS, Android en pc.

Dat heeft Blizzard bekendgemaakt. Het was al bekend dat de game naar mobiel kwam, maar nu is ook duidelijk dat er een pc-versie verschijnt. Het gaat daarbij wel om een open bèta. 

De pc-versie kan zowel met toetsenbord en muis als met controllers worden bestuurd. De mobiele game had al ondersteuning voor controllers in een eerdere bèta. Daarbij is er cross-play aanwezig in alle versies van de game.

Diablo Immortal is in samenwerking met het Chinese internetbedrijf NetEase gemaakt en moet de bekende Diablo-gameplay met nieuwe verhaallijnen en personages naar telefoons en tablets brengen. Spelers kunnen met of zonder groep spelen en dynamische evenementen ervaren. Er zijn zes verschillende klassen om uit te kiezen. Blizzard werkt ook al geruime tijd aan Diablo 4. Daar is nog geen releasedatum voor bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Ontwikkeling van vervolg op Call of Duty: Warzone verloopt naar wens' Animatietrailer van mobiele rpg Echoes of Mana getoond
10

Reacties op: Diablo Immortal komt op 2 juni uit op mobiel en pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Roolio

    • 25 april 2022 15:30
    Waarom komt dit op PC uit?
    Ik heb toch een telefoon?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TijnKranen

    • 25 april 2022 15:54
    @Roolio hahaha je was me voor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 25 april 2022 17:14
    @Roolio
    Ik heb er speciaal een telefoon voor aangeschaft. Wat moet ik er nu mee?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 25 april 2022 15:53
    Cross play is wel gaaf, maar dan moet er ook sprake zijn van cross save!

    Edit:
    Blijkbaar ook cross save! Dit kan een leuke tijdverdrijf worden tussen verschillende games :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 25 april 2022 16:16
    Just was wondering, is this an out of season aprils foul's joke……. that it's coming to PC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 25 april 2022 18:09
    Hahaha! We need to save our company!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 25 april 2022 22:17
    We hebben telefoons hoor!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 26 april 2022 12:16
    Zo'n spel als dit is toch haast niet te spelen op een telefoon? Dat lijkt mij echt niet te doen qua besturing en de hoeveelheid actie op zo'n klein scherm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 26 april 2022 14:30
    @Buzzard En toch zijn de mensen die de beta gespeeld hebben positief over de controls.
    Kunt ook een controller aansluiten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 26 april 2022 16:15
    @xeros Ja ik zou het eerst zelf eens moeten proberen, maar het idee lijkt mij niks.
    Een telefoon is prima om een tetris spelletjes te spelen, maar Diablo?

    Ok ik zal mijn mond houden en het eerst maar eens uittesten in juni op mijn…..telefoon, en daarna waarschijnlijk snel weer overstappen naar pc. :-)