'Diablo III wordt niet complexer dan zijn voorganger' | Gamer.nl

'Diablo III wordt niet complexer dan zijn voorganger' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Toen CVG het met Wilson had over de manier waarop Blizzard Entertainment spellen ontwerpt, zei Wilson: "We hebben een serie van zeven pilaren [om te volgen]. Ik kan ze nooit helemaal herinneren maar het zijn dingen waar we ons aan houden, over de setting en coöperatieve gameplay - en we richten ons altijd op het maken van een goede itemgame en echt sterke helden. Eén van de belangrijke dingen is een spel maken dat echt bouwt op de diepgang van de voorgaande Diablo-games om een dieper en rijker spel te maken. We willen een diepere gevechtservaring en een dieper scala aan items creëren zonder de game complexer te maken."

Wilson zegt daarnaast de speler meer bij het verhaal te willen betrekken. "Het verhaal is heel belangrijk voor ons, dus hebben we ons gericht op het verbeteren van de verhaalelementen in Diablo III. [...] Er is veel meer betrokkenheid bij het verhaal naarmate je de game speelt. De wereld hangt op een bepaalde manier met het verhaal samen naarmate je vordert [in het spel]. Dat is de beste manier om het te beschrijven", aldus Wilson.

Diablo III is het derde deel in de fantasy-actieserie van Blizzard Entertainment. De game werd in 2008 aangekondigd, maar een releasedatum is nog niet gegeven. Wilson vertelt tegenover CVG dat het spel uitkomt "wanneer het klaar is". De game verschijnt op PC en Mac.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou