Gamasutra vroeg Pearce of het volgende massively multiplayer onlineproject van Blizzard, Titan, een kannibaliserend effect kan gaan hebben op World of Warcraft. Volgens Pearce is dat moeilijk om nu al te zeggen. Op kortere termijn ziet hij wel de mogelijkheid dat Diablo III dit zal doen, omdat het spel een vergelijkbare role-playing-game-ervaring biedt. 

"Ik denk dat het voor ons erg belangrijk is dat we erkennen dat ergens, op een bepaald moment iemand de World of Warcraft-spelers gaat kannibaliseren", zegt Pearce. "Dus het is beter als we dat zelf doen, dan dat we iemand anders dat laten doen, want als we ze zelf kannibaliseren zijn ze nog steeds Blizzard-klanten."

Groei

Het is voor concurrenten moeilijk gebleken om een MMO-game goed in de markt te zetten; het nog altijd succesvolle World of Warcraft zou hier een belangrijke oorzaak van zijn. Volgens Pearce is er echter nog ruimte genoeg voor concurrenten om ook succesvol te zijn in de MMO-markt. "We hebben spelers die in weken of maanden door content heengaan die wij in twee jaar hebben gemaakt. Er zijn zoveel mensen die deze ervaringen met veel passie urenlang willen spelen, dat ik denk dat er genoeg ruimte is voor de industrie om te groeien. [...] Als je een geweldige game-ervaring maakt die echt heel erg goed is, dan is er altijd meer ruimte in die markt."