Nieuws
Diablo 3

Update: Blizzard was nooit van plan om Diablo 4 op BlizzCon aan te kondigen

Meerdere Diablo-projecten in ontwikkeling

Geschreven door Michel Musters op
Meerdere mensen hebben gemeld dat Blizzard nooit van plan was om Diablo 4 op BlizzCon aan te kondigen. Alhoewel het in een eerdere fase wel is besproken, is nooit besloten om het op BlizzCon te willen tonen, zo meldt Kotaku.

Eerder werd vermeld dat Blizzard plannen had om Diablo 4 aan te kondigen op BlizzCon, echter heeft Blizzard laten weten dat de timing van de onthulling niet klopte.

"Als eerst willen wij melden dat wij zeker luisteren naar de community. Normaliter reageren wij niet op geruchten of speculaties, maar we kunnen bevestigen dat we geen plannen hebben geschrapt voor aankondigingen op BlizzCon. Ook hebben wij momenteel geen plannen voor aankondigingen in de toekomst. Wel zijn er teams bezig met het werken aan meerdere onaangekondigde Diablo-projecten. We kijken uit naar een aankondiging wanneer de tijd rijp is", aldus Blizzard.

Diablo 3

Origineel bericht: Blizzard was in eerste instantie van plan Diablo 4 op Blizzcon aan te kondigen afgelopen weekend. Dat meldt Kotaku.

De website zegt bronnen te hebben die dat claimen. Blizzard zou volgens de bronnen niet van plan zijn geweest om beelden te tonen. In plaats daarvan zou Allen Adham, mede-oprichter van Blizzard, aan het publiek vertellen dat het vierde deel in de populaire reeks in de maak was.

Het was tot een week geleden nog het plan om deze aankondiging te maken, maar op het laatste moment zag Blizzard er van af, al is niet bekend waarom. Blizzard zelf heeft niets bevestigd, dus het is onbekend hoe betrouwbaar de anonieme bronnen zijn. Wel liet Blizzard voor Blizzcon al weten meerdere Diablo-projecten in de maak te hebben.

Blizzard kondigde tijdens Blizzcon Diablo Immortal aan, een nieuwe mobiele game in het Diablo-universum. De onthulling van de game werd door fans niet op prijs gesteld. In het publiek tijdens Blizzcon werd er zelfs gejoeld.

Dit artikel delen:

Lees meer

Old School Runescape heeft een miljoen downloads op iOS Déraciné is een volwassen vr-game vermomd als kinderspel
15

Reacties op: Update: Blizzard was nooit van plan om Diablo 4 op BlizzCon aan te kondigen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • fonsrutte

    • 6 november 2018 07:54
    Goed dat ze hem nog niet aangekondigd hebben denk ik. Ik zou er dan graag beelden bij willen zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 6 november 2018 09:54
    Pardon my french, maar dit lijkt mij echt PR damage control bullshit.
    Meer dan 2 weken voor Blizzcon heeft Blizzard een post de deur uit gedaan waarin ze practisch zeggen "Diablo 4 gaat niet getoond worden op Blizzcon".

    Daarnaast volgens deze bron (En Kotaku zelf) heeft Blizzard dit al ontkend
    https://www.pcgamer.com/rumor-blizzard-was-going-to-announce-diablo-4-at-blizzcon-but-cancelled-at-the-last-minute/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RickBloemzaad

    • 6 november 2018 10:05
    @Arisu We gaan het aanpassen, bedankt voor de feedback!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 6 november 2018 10:27
    @RickBloemzaad Happy to help.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 6 november 2018 10:40
    Hoe out of touch met je consumers & fans kan je zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 6 november 2018 11:14
    De stilte op BlizCon na het tonen van Diablo voor iOS/Android was echt dodelijk. Als ze het enkel hadden aangekondigd als klein zij-item was niemand erover gevallen, maar om het te gebruiken voor het afsluiten van je evenement is echt dodelijk voor de PR.

    Het is vrij duidelijk dat het echte Blizzard nu officieel dood is en volledig overgenomen door de Bobby Kotick minions van Activision. Blizzard (dus nu 100% Activision feitelijk) gaat EA achterna, waarbij de focus op het happy houden van de aandeelhouders belangrijker is dan de passie voor het maken van gewoon goede games en het respecteren van je fanbase.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 november 2018 12:02
    @TheChief ik ben er inderdaad ook bang voor. Met die reden ben ik tegenwoordig ook veel meer geintereseerd in de indie scene, waar nog wel games gemaakt met passie vandaan komen. Ik hou bijvoorbeeld ook mijn hart vast voor Anthem. Ik ga m nog wel kopen (GEEN pre order) maar ondanks alle beloftes ben ik er toch bang voor dat er op de een of andere manier vast wel een manier van geld graaien in zal zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 6 november 2018 12:26
    EA is een uitgever waar ik alleen voor de battlefield serie nog preorder. Battlefront 2 heb ik gelukkig niet gekocht. Maar met Mass Effect Andromeda en red alert 3 ben ik de fout in gegaan. Om uit te kijken naar een game en hem te kopen. Die achteraf zwaar tegenvallen. ME Andromeda heb ik wel gespeeld maar niet meer na stoppen van support. Anthem koop ik pas na enkele weken als blijkt dat de game het waard is. Best zin in, maar ik ben in het verleden te vaak teleurgestekld door EA. @darkmanwls

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 november 2018 12:37
    @rohirrimdwarf Precies dit dus. EA is mijn vertrouwen voorgoed kwijt, eerst zien dan geloven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rashura

    • 6 november 2018 13:39
    Wat een drama… waar maakt iedereen zich toch druk om… we hebben ruim 11 jaar moeten wachten op diablo 3 :P en die was "uiteindelijk" toch ook heel goed geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 november 2018 14:05
    @rashura Wel goed, maar niet beter dan deel 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 6 november 2018 15:21
    @rashura Toen de game in eerste instantie uitkwam was ie niet zo goed. Met Reaper of Souls is game vele malen beter geworden. Ik speel hem nu weer op de Switch en het is echt een topgame geworden uiteindelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 6 november 2018 17:30
    @fonsrutte
    Diablo 3 was niet goed. Met een nieuwe uitbreiding en wat updates hebben ze er nog een aardig spel van kunnen maken. Het is alleen te arcade achtig. Het lijkt te weinig op zijn voorganger Diablo 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 6 november 2018 17:20
    Ik ken meerdere grote Diablo 3 streamers die met smart zitten te wachten op nieuwe content.
    Als nieuwe content uitblijft dan blijven de kijkers ook weg. Die streamers waren ook ongelofelijk teleurgesteld.

    In 2014 kwam de uitbreiding reaper of souls, en vorig jaar was er de Necromancer.
    Al met al is dat wat magertjes.

    Diablo 3 kwam in 2012 uit. Het is de hoogste tijd voor een vervolg!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 7 november 2018 08:49
    " Het was tot een week geleden nog het plan om deze aankondiging te maken, maar op het laatste moment zag Blizzard er van af, al is niet bekend waarom."

    Dan zijn ze er toch al aan het werken? Alleen het plan om het officieel te vertellen is niet doorgegaan. Dus fans, ze zijn er mee bezig, maar denk er ook aan, Blizzard brengt pas iets uit wanneer zij denken dat het klaar is.