Nieuws

Diablo 3: Eternal Collection voor Switch gelekt

Komt nog dit jaar uit met exclusieve content

Geschreven door Michel Musters op
Na vele geruchten is nu de Switch-versie van Diablo 3: Eternal Collection gelekt. De game moet dit jaar nog verschijnen.

De website Forbes plaatste gisterenavond een artikel waarin de Switch-versie van de game wordt aangekondigd en haalde het artikel daarna weer snel offline. Waarschijnlijk is het artikel per ongeluk te vroeg online geplaatst. Volgens Kotaku wordt de game vandaag officieel aangekondigd.

Diablo 3: Eternal Collection op Switch moet nog dit jaar verschijnen, bevat de game, de Reaper of Souls- en Rise of the Necromancer-uitbreidingen en exclusieve content gebaseerd op The Legend of Zelda. Denk aan een personageskin gebaseerd op Ganondorf, een Cucoo-huisdier en een portretbanner in de vorm van de Triforce. Het spel gaat volgens het artikel 59,99 dollar kosten.

Er gingen al maanden geruchten over een Switch-versie van Diablo 3, niet in de laatste plaats omdat Blizzard zelf op social media een filmpje plaatste van een monster uit de game die als lichtschakelaar ('switch') diende.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vind je weg door New York in Spider-Man Rune verschijnt volgende maand op Steam Early Access
25

Reacties op: Diablo 3: Eternal Collection voor Switch gelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shinjite

    • 16 augustus 2018 08:38
    Was geen verrassing meer na de tease van blizzard. De game is echt wel de moeite waard en ik zie de fun er wel van in voor op de switch.

    Ben benieuwd naar de andere diablo projecten.
    Toevallig gister bij de job openings gekeken van blizzard en ze zijn flink aan het recruiten voor allerlei games waaronder diablo projecten.

    Hoop dat diablo 4 in development is maar een mogelijk mmo in de diablo universum zie ik ook wel zitten zoals WoW.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 16 augustus 2018 08:48
    Yes Blizzard weer terug op de Nintendo.
    Heeft lang genoeg geduurd.
    Nu nog een remake van Rock n' Roll Racing en ik ben weer helemaal blij.

    Ik heb destijds Diablo 3 geskipped vanwege het real money auction house gedoe en het always online gedeelte.
    Toch kriebelde het een beetje.
    Nu Titan Quest op de Switch tegenvalt kan dit het moment zijn dat ik terug keer naar Diablo (mits het goed draait).

    @Gamer.nl
    Ik wilde gisteren dit nieuws bij jullie melden maar ik kon niet vinden hoe ik dat moest doen zonder social media (FB/Twitter etc).
    Heb ik iets gemist of is dat niet mogelijk zonder social media?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 16 augustus 2018 09:26
    @Gamegod
    Rock 'n Roll Racing, man wat was dat gaaf zeg met een paar vrienden. Wat was dat? SNES?
    Good times.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 16 augustus 2018 10:07
    @Hooper
    Ik heb alleen de SNES versie gespeeld (hij was er ook op de Megadrive en de GBA).
    Op de PC/C64 had je destijds ook Iron Man die vergelijkbaar was.
    Good times indeed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 16 augustus 2018 10:41
    @Gamegod De console versies hadden geen always online hoor, dus als je een ps4 of xbox one hebt had je m al kunnen hebben. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 16 augustus 2018 12:23
    @darkmanwls
    Weet ik, heb hem ook ff op de PS3 gespeeld (geleend).
    Heb alleen nog geen PS4/Xbox.
    Ik wacht nog steeds op Last of Us 2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Marcus88

    • 16 augustus 2018 09:13
    Als het niet 60 euro was had ik het gehaald.. Maar heb het toen der tijd aangeschaft voor pc (collectors edition) en ps4-xbox (2 verschillende vrienden groepen).. Ik haal hem wel als die flink is afgeprijsd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 16 augustus 2018 09:28
    @Marcus88
    60 euro is inderdaad wat overdreven voor een port uit 2012 met wat extra's.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 16 augustus 2018 09:27
    Heel leuk voor de mensen die het nog niet gespeeld hebben. Maar verder vind ik dat Nintendo nou wel weer eens met dikke nieuwe titels mag komen.

    Come on Metroid en Pokémon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 16 augustus 2018 10:41
    handheld diablo, klinkt goed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rashura

    • 16 augustus 2018 14:28
    @darkmanwls Agreed :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 16 augustus 2018 10:49
    Yikes, 60 euro? Nvm. Wacht wel tot hij wat realistischer geprijsd is voor een spel uit 2012.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rashura

    • 16 augustus 2018 14:25
    @Paxopoxo Het gaat om de hoeveelheid content.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 16 augustus 2018 14:32
    @rashura Ik heb dit spel al op de PC met Reaper of Souls en alle content. Op de Xbox One voor couch co-op en zit echt niet te wachten om weer 60 euro neer te tellen voor een spel uit 2012 dat er ook nog minder uit ziet en draait dan op de Xbox One X en PC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • psnplayer2.0

    • 16 augustus 2018 15:48
    @Paxopoxo Maar je kan het deze keer wel overal mee naartoe nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 16 augustus 2018 15:49
    @psnplayer2.0 True, maar ik vind dat nou niet echt iets wat ik 60 euro waard vind voor een spel dat al sinds 2012 uit is. En ik speel mijn games het liefst thuis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 16 augustus 2018 23:16
    @Paxopoxo Dan is dit dus gewoon niet de versie voor jou, dat kan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VinceNL83

    • 16 augustus 2018 11:27
    Super cool! Mijn twee favoriete bedrijven zijn Nintendo en Blizzard :) Tof dat er weer samenwerking is. Biedt weer ruimte om te denken (dromen) over Heartstone en Overwatch op de Switch.

    D3 heb ik op de pc, maar koop 'm graag weer op de Switch.

    Hoe tof zou het trouwens zijn als je kan 'crossplayen' of dat je save game op beide platformen te spelen is?? #wehavethetechnology #wakeupandsmellthecoffee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 16 augustus 2018 16:16
    @VinceNL83
    Als dat zo is/wordt (crossplay) dan koop ik ‘m meteen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 16 augustus 2018 19:52
    @VinceNL83

    Volgens Eurogamer:

    You won't, however, be able to transfer your progress from the PC or existing console versions of the game. Blizzard previously made it possible for player profiles to be ported from one platform to another via its Battle.net service when Diablo 3 moved from last- to current-generation consoles - you could even (as I did) move a save from Xbox 360 to PlayStation 4. "Right now, we don't have that as a feature," associate producer Matthew Cederquist told me.

    I also asked whether Blizzard had any plans to support cross-platform play, which has been a hot topic ever since Nintendo and Xbox have allowed players of games such as Minecraft, Rocket League and Fortnite to play together online regardless of console, while Sony has refused to countenance cross-platform play with any format other than PC. Stilwell answered in the negative, but left the door open: "It's not available at this time. I wouldn't ever take anything off the table, it's something we're exploring, that we're interested in. But it is not currently a feature."

    Helaas geen crossplay (at launch).
    Als je Nintendo Online hebt (cloud saves) kan je wel je character gebruiken op een andere Switch als je local multiplayer speelt.

    Over de graphics:
    Diablo 3 on Switch will run at 60 frames per second "across the board", at a native 720p resolution in handheld mode, and at 960p in docked mode,