Nieuws
Diablo

Diablo 3-director verlaat Blizzard

Stopt met het maken van games

Geschreven door Redactie Gamer.nl op

Jay Wilson, de director van Diablo 3, vertrekt na een decennium bij ontwikkelaar Blizzard.

"Het betreurt mij om te moeten zeggen dat na tien van de beste jaren van mijn leven dit mijn laatste week bij Blizzard en in de game-industrie is", laat Wilson op Twitter weten. "Ik vertrek om mijn oorspronkelijke passie, schrijven, op te pakken. Dat was ik aan het doen toen ik aan dit werk begon en ik wilde er altijd mee doorgaan."


"Ik ga mijn vrienden bij Blizzard erg missen", vervolgt hij. "Het is de beste, meest gepassioneerde groep mensen die ik ooit heb ontmoet." Na Diablo 3 werkte Wilson aan de inmiddels geannuleerde mmo Project Titan. Daarna ging hij aan de slag met de World of Warcraft-uitbreiding Warlords of Draenor.

Bron: Twitter

Dit artikel delen:

Lees meer

Atelier Sophie: Alchemist of the Mysterious Book De eerste screenshots van Volitions Agents of Mayhem
25

Reacties op: Diablo 3-director verlaat Blizzard

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Learned

    • 7 juni 2016 14:28
    Kan allemaal, spel ook ontiegelijk verneukt en dan lekker opstappen uiteindelijk. Dood ziek word ik van deze k*******ker industrie. Iedereen kloot maar wat aan, geen woorden voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 7 juni 2016 14:31
    @Learned Nou nou wat minder mag ook wel hoor. Kan heel goed begrijpen dat iemand na 10 jaar toe is aan een nieuwe uitdaging.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Learned

    • 7 juni 2016 15:24
    @TheChief met andere woorden weer een halve tamme die het normaal vind dat na 10 jaar je geen motivatie meer hebt (ik zou zeggen flikker al op voor je aan de game begint als je toch al geen zin meer hebt) maar het dus maar normaal is om de game te verkloten?? Oke man

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 7 juni 2016 17:16
    @Learned Jij hebt echt geen idee hoe de wereld in elkaar zit of wel?
    Dit bericht heeft vrij weinig te maken met alles wat je zegt.

    De game was niet super geweldig op release (ook absoluut niet slecht) en na wat patches en RoS is de game nu juist geweldig.
    En het begin en de huidige staat ligt allebij niet alleen maar aan 1 persoon.

    En na 10 jaar zijn er genoeg mensen die wat anders willen, sommige zelfs eerder, sommigen later. En sommige willen het misschien nooit.

    En het kan ook meer dan motivatie zijn. Misschien wilt hij zijn eigen studio oprichten of een andere joinen waar hij een eigen game kan ontwikkelen.
    Zo groeit de maatschappij ook door.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Learned

    • 7 juni 2016 18:29
    @The Chosen One fair enough. Vind het alleen nog steeds vrij apart allemaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ArmedMore

    • 7 juni 2016 18:09
    @Learned Wouw, fanatieke reactie(s) :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 7 juni 2016 14:42
    @Learned Volgens mij heb je er iets te veel woorden voor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 7 juni 2016 15:19
    @Learned Gelukkig is er nog Grim Dawn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Learned

    • 7 juni 2016 15:22
    @Baukereg die is nog in beta/alpha stage toch? Of loop ik nou achter in de tijd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 7 juni 2016 16:50
    @Learned Yep, je loopt achter. Kan ik iedereen aanraden die na D2 teleurgesteld was in D3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 7 juni 2016 17:18
    @Learned Is gereleased, leuke game. Haalt het niet bij de huidige versie van Diablo 3 vind ik maar prima om beide te spelen.

    Game valt vooral tegen op replayvalue en skillmogelijkheden (zelfde systeem met beperkte mogelijkheden als Titan Quest) maar de sfeer is leuk en de classes idee ook wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Learned

    • 7 juni 2016 18:29
    @The Chosen One @Baukereg thanks boys

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 7 juni 2016 19:51
    @Learned Op zich ben ik het eens met je mening, maar zou je alsjeblieft dat op een andere manier kunnen uiten? Sommige dingen zoals bepaalde ziektes zijn geen geintjes. Ik heb er van zeer dichtbij mee te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Learned

    • 8 juni 2016 09:50
    @darkmanwls Ik uit mij op die manier hoe ik het wil. Als het jou niet bevalt, lees een regeltje verder. Er is een verschil tussen de ziekte en het woord gebruiken om te vloeken. Bovendien had ik het netjes weg gewerkt met ******* dus om nu weer de miere neuker uit te hangen is nergens voor nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 8 juni 2016 10:46
    @Learned Ik vroeg het vriendelijk, niemand neukt mieren. Maar ik zie al wel dat je graag lekker agressief overkomt. Dan doe je t lekker niet. Ga je ver mee komen met zo'n instelling.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Learned

    • 8 juni 2016 15:19
    @darkmanwls Ik geef ook gewoon normaal antwoord chef? Ik ben verre weg van agressief. Ik schrijf wat ik voel en denk meer niet en bedoel er verder ook niks mee. Sorry als dit bij jou zo over kwam

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 7 juni 2016 14:48
    De man die ervoor gezorgd heeft dat de game geen fuck aan was in zijn eerste en lange fase. Hoop dat hij het wat beter gaat doen waar hij ook te werk gaat…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoocky

    • 7 juni 2016 16:19
    Grim Dawn is veel beter imo….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 7 juni 2016 16:28
    Wens de beste kerel veel succes met zijn nieuwe toekomst.

    Wat Diablo 3 betreft vond ik deel 3 niet slecht maar de vele replay die ik met Diablo 2 had, had ik niet met deel 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RdeFuijk

    • 7 juni 2016 18:04
    Werd hij niet al eerder van Diablo 3 afgezet met de release van de uitbreiding. Deze vent heeft ervoor gezorgd dat Diablo 3 waardeloos was bij release, maar onder de nieuwe leiding is het een heel leuk spel geworden na RoS. Kan niet zeggen dat ik het erg vind dat hij weggaat. Volgens mij zei hij zelfs over de Diablo 2 director, die kritiek had op D3, "fuck that loser" gezegd. Zegt al genoeg over deze vent.