Diablo 2: Resurrected-ontwikkelaar over Blizzard-rechtszaak: 'doe wat goed voelt'

Diablo 2: Resurrected-ontwikkelaar over Blizzard-rechtszaak: 'doe wat goed voelt'

In een interview over de aanklachten tegen Activision Blizzard ging Diablo 2: Resurrected-design director Rob Gallerani in op spelers die twijfelen om de game te kopen. Volgens hem moeten spelers 'doen wat goed voelt'.

"Het was zeer verontrustend om die dingen te horen", zegt Gallerani over de seksuele intimidatie en ander wangedrag bij het bedrijf. "We wilden onze collega's en medewerkers steunen."

Het team achter de remaster van Diablo 2 bestaat uit medewerkers van Vicarious Visions, dat voorheen niet aan Blizzard-games werkte. Toch zegt de design director dat de situatie voor zelfreflectie bij het team zorgde. 

"We hoorden een hoop positieve dingen, maar ik denk niet dat mensen dat accepteren. We moeten altijd blijven doorvragen", vervolgt hij.

Op Twitter gaven sommige Blizzard-medewerkers eerder aan dat het 'boycotten' van games averechts werkt voor huidige medewerkers bij het bedrijf.

Eind juli werd Activision Blizzard aangeklaagd wegens grootschalige discriminatie op de werkvloer, met name richting vrouwen. Sindsdien hebben onder andere Blizzard-directeur J. Allen Brack en Jesse Meschuk van human resources het bedrijf verlaten. Ook lieten aandeelhouders van het bedrijf weten Activision Blizzard aan te klagen en vormen werknemers een verbond tegen een brief van Activision Blizzard-CEO Bobby Kotick.

Vorige maand werd de rechtszaak tegen het bedrijf uitgebreid wegens 'sabotage', en vertegenwoordigt de Californië ook uitzendkrachten.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Vind het een beetje dubbelzijdig om een spel te boycotten alleen vanwege de mensen hogerop. 1. Je beleefd zelf plezier aan het spel 2. Vicarious Visions heeft een lang verleden met veel succesvolle ports van grote titels. 3. Er zijn zoveel mensen die waarschijnlijk lange uren hebben opgeofferd om dit spel te maken. 4. (het grootste probleem) Mocht de activision/blizzard werksfeer ook binnen dit bedrijf zijn binnengesijpeld, dan hebben de developers ook nog eens die ellende moeten doorstaan om uiteindelijk een spel te hebben opgeleverd dat iedereen links laat liggen. Dat lijkt mij een flinke onterechte natrap. 5. De kans is groter dat de gedupeerden ontslagen worden bij bezuinigingen.

0

@rashura Tja, mensen willen nu eenmaal wraak nemen.

0

Aanbevolen voor jou