Nieuws

Deze NES-games verschijnen op de Switch Online-dienst

Met onder andere Metroid en Ninja Gaiden

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo heeft bekendgemaakt welke NES-games er naar Switch Online-leden komen in november en december.

Afgelopen maand verschenen Solomon's Key, NES Open Tournament Golf en Dodge Ball al. Deze maand worden daar Metroid, TwinBee en Mighty Bomb Jack aan toegevoegd. In december tot slot verschijnen Ninja Gaiden, Wario's Woods en Adventures of Lolo.

Nintendo toont deze games en andere features van de online dienst in onderstaande video. Alle leden van Nintendo Switch Online krijgen toegang tot de NES-app op de Switch. Vanuit deze app kunnen diverse NES-games gekozen en gespeeld worden. Nintendo voegt elke maand NES-games toe. Het is niet bekend of het in de planning staat om games van andere Nintendo-consoles toe te voegen.

Dit artikel delen:

Lees meer

EndWar en H.A.W.X. backwards compatible op Xbox One Alle dlc-personages Super Smash Bros. Ultimate al bekend bij Nintendo
11

Reacties op: Deze NES-games verschijnen op de Switch Online-dienst

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • AllSeeingFish

    • 7 november 2018 08:16
    Vind die Nes games only echt lame van Nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mrakd

    • 7 november 2018 09:01
    Hoe werkt dit trouwens? Is het net zoals bij PS4 dat je ze alleen krijgt als je die maand lid was. Of als ik in januari een abo afsluit, dan krijg ik deze games ook nog erbij (van okt,nov,dec).
    Niet dat deze spellen de moeite waard zijn, maar ben wel benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 7 november 2018 09:32
    @mrakd het is een library met NES games die maandelijks aangevuld wordt en als je je abonneert staat de gehele library tot je beschikking, dit is niet te vergelijken met de gratis ps plus games service.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JoerT

    • 7 november 2018 11:11
    @Undefused is prima te vergelijken hoor, maar is niet hetzelfde. Dat merk je alleen na de vergelijking pas ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 7 november 2018 11:04
    Gisteren toevallig net een drie maanden abonnement afgesloten omdat ik Road Redemption (de spirituele opvolger van Road Rash) net heb gekocht. Erg leuke game trouwens, en toen ook maar ff die nes-spellen opgestart. Ik was toch zo een uur verder, had ik niet verwacht. Kijk eigenlijk wel uit naar Metroid, goede herinneringen aan.

    Wel mag Nintendo over een tijdje ook snes, N64 en Gamecube titels gaan toevoegen als het aan mij ligt, komt de diversiteit zeker ten goede en haalt vast meer mensen over om zo'n abbo af te sluiten..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 7 november 2018 12:13
    Potdorie .. die oude Nintendo doosjes..
    Als kind met mijn ouders bijna iedere zaterdag naar de stad.. zet mij maar in de speelgoedwinkel.. ik bekijk alle doosjes (met een beetje mazzel stond er een demo-pod) , haal mij maar op als ik klaar ben.. :-) Uren kon ik er naar staren..

    De boekjes waren ook vaak briljant. Compleet doorspitten; awesome!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gjallarhorn045

    • 8 november 2018 06:49
    @kleinekoosjer Helemaal waar mooie tijd was dat haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fordon_Greeman

    • 7 november 2018 12:47
    Mja het is toch te vaak deze 8-bit dingetjes die dan idd worden aangeboden. Ook vaak het geval met arcade classics compilations.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JoerT

    • 7 november 2018 14:46
    Voor die 2 tientjes is het voor de hardcore gamer best een goeie deal. Deze games hebben uren en uren aan playtime, vooral omdat ze vaak crazy moeilijk zijn vergeleken met de meeste games van nu.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 7 november 2018 15:12
    Ik wil Double Dragon 2 & 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 9 november 2018 12:38
    @EnkiEridu

    Nes en snes mini :-) met hackchi er op is werkelijk fantastisch :-)